Göteborgban is látták a jövő buszát
A 18 méteres csuklós busz a Volvo svéd (egykor Säffle) gyárának terméke. A buszt az EBSF projekt kívánalmainak megfelelően alakították ki. December 12-én áll forgalomba Göteborgban a legforgalmasabb 16-os vonalon, és három hónap tesztfutás vár rá. Ebben a formában nem szándékoznak többet készíteni belőle, a prototípust mozgó laboratóriumként fogja használni a gyártó.
A speciális ajtóelrendezés az utasáramlás gyorsaságát és a beszállás kényelmét hivatott maximalizálni. A sikló-lengő ajtók nem rabolnak el helyet az utastérből. Az első két ajtónyílás egymás mellé került, és a négy felszállósávot csak két, a szokásosnál jóval nagyobb ajtószárny teszi szabaddá. A hátsó kocsitesten is kifelé nyíló sikló-lengő rendszerű ajtókat találunk, de ezek hagyományos méretűek, minden felszállósávra egyetlen ajtószárny jut. Összesen négy ajtón át lehet megközelíteni a busz utasterét.
A jármű befogadóképessége 20 százalékkal nagyobb a hagyományos csuklósokénál. A csuklóharmonika anyaga átlátszó, javítva ezzel az utazás hangulatát. A budapestieknek szintén ismerős megoldás lehet a lehajtható ülések elektromechanikus lezárhatósága, amíg el nem felejtik az MAN EBSF buszát.