GSM-R-mérő Jenbacherrel ingázott Budapesten a Kárpát Vasút

Vörös Attila   ·   2017.01.06. 18:45
gsm-r_jenbacher_karpat__90

Egész nap ingázott szerdán a Kárpát Vasút legújabb szerzeménye, a GYSEV-től lízingelt 5047 501-es pályaszámú Jenbacher motorvonat a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest állomás között. A szerelvényt az elmúlt hetekben kezdték el használni a GSM-R-mérések során, gazdaságosabbnak tűnik, mint a mozdony plusz kocsi összeállítás.

Kőbánya alsó megállóban halad át a Kárpát Jenbachere. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből

A vonat immár a Kárpát Vasúté, a mérések reggeltől estig tartottak. A 100a vonal forgalma elég nagy, nagyjából óránként egy kört tudott futni a mérőkocsi. A meneteket gyakran vette ki Kőbánya-teher állomás, amikor Köki bedugult, vagy az egyébként a zuglói megállás miatt lassabb intercity nagyon rámászott az (ex-)GYSEV kocsira.

Kevéssé gazdaságos összeállítású mérővonat Soroksáron

A GSM-R hálózat hazai kiépítéséről másfél éve írtunk részletesen, ide kattintva olvashatnak a mérések miértjéről, hogyanjáról. A mérővonatok sokszor a nem túl gazdaságos mozdony+kocsi+mozdony összeállításban ingáztak a gyors fordulás és a körüljárás elkerülése miatt. A Kárpát Vasút komoly szerepet vállal a mérések lebonyolításában, Nohabjaikkal vagy bérelt Ludmillával húzták már sokfelé a mérőkocsikat. Nemrég a 022-es Nohabra is felkerültek a méréshez szükséges berendezések, antennák, de a tehervonatozásra is alkalmas mozdonynál is jobban fekszik talán ez a feladat a Jenbacher motorkocsinak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.