Gyimesi nyárból pesti őszbe

iho   ·   2013.05.31. 16:00
00


Mi más lenne júniusi lapszámunk vezető híre, mint az egyesített Székely gyors–Csíksomlyó expressz! Külön cikk foglalkozik a Mátyás-mozdony matricázásával, emellett igen részletes, sok képpel illusztrált beszámolót olvashatunk a pünkösdi erdélyi útról is. A 480 005 tökéletesen teljesített, sőt, különböző műszaki problémák miatt még többet is hozott ki magából az elvártnál. Annyit mondhatunk csak, visszaemlékezve az erdélyi útra, hogy jövőre veled – veletek – ugyanitt!



Áttételesen kapcsolódik a zarándokvonat útjához a kürtösi állomás átépítése. Az utasok és a különvonat dolgozói testközelből érezhették a IV. Páneurópai korridor átépítését, tetemes lassújelek formájában. A magyar–román határátmenet trakcióváltó állomása is gyökeresen megváltozik: az új kétvágányú pálya a jelenlegi rendező helyén fut majd, elkülönített logisztikai központ épül, az állomást 2014. június 30-án kellene átadni.



Kisvasúti rovatunk folytatja a svájci hegyi vasutak bemutatását. Ezúttal a legendás hegy, a Jungfrau környékén, a Wengernalpbahnon csatangolunk, bemutatva több, jellegzetesen svájci érdekességet. Emellett még egy unikum is csábítja a Jungfraubahn utasait: a Kandó-féle, kétvezetékes, váltóáramú vontatás egyik utolsó bástyája a vonal.



A városi vasúti rovat a Bánságban, Temesváron járt. Az 1869-ig visszanyúló történelmű városi vasút (a lóvasutat 1899-ben váltotta a villamos) történetét ismerhetjük meg az első, Weitzer-motorkocsiktól a keleti blokkban elhíresült, házi gyártású Timisekig, és részletesen bemutatjuk a hálózat fejlődését is.



Üzemben már nem találkozhatunk velük, a Fuggerth azonban most hozta ki újra H0 léptékű görög Csörgőjét. A görög vasútnál tizenegy példányos kontingensben futó DHM7-esek most már – ráncfelvarrott formában – terepasztalunkon is futhatnak, és beszerezhetők a hozzá illó teher- vagy személykocsik is.

Kapcsolódó hírek