„Gyönyörű szépen ment!”

Vörös Attila   ·   2017.12.22. 18:45
003_mmv_sulzer_80

Cikkünk címét a Magyar Magánvasút (MMV) 609 013-as Sulzerén szolgáló egyik MMV-s kollégától loptuk, ezt válaszolta először a kérdésünkre, hogyan bírta a nagydízel a péntek délelőtti próbavonatot. Voltak néhányan a gépen: az MMV képviselői mellett a Rail Cargo Hungaria (RCH) is delegált szakembert a menetre. Az esemény célja az volt, hogy valós körülmények között is megvizsgálják, ami papíron működik: a Sulzer elbír egy kétezer tonnás, nagyjából négyszáz méter hosszú tehervonattal is a nyolc ezrelékes emelkedőkkel is tarkított Székesfehérvár–Börgönd–Pusztaszabolcs vasútvonalon.

Egy Eperjeske átrakóból induló, Dunaújvárosba tartó ércvonatot nyert meg az MMV Sulzere (Vörös Attila képei)

Ez pedig azért érdekes, mert 2018 februárjában hozzáfognak a 40a vonal Kelenföld–Érd szakaszának teljes kizárással járó felújításához, a tehervonatokat pedig kerülőutakon lehet csak célba juttatni. Márpedig nagyon sok tehervonatot érint a terelés: a Dunai Finomító és a Dunaferr szerelvényei szinte mind a 40a vonalat használják alapesetben. Az ország két legnagyobb teherforgalmat generáló nagyüzeme mellett ráadásul további gyárak is érintettek, így Szabadegyházán a Hungrana, Dunaföldváron a Pannonia Ethanol, a kaposvári cukorgyár, de még a magyarbólyi tranzitvonatoknak is kerülniük kell.

A személyzet elmondása szerint a gép megfelelő sebességgel vette a vonal emelkedőit a nehéz tehervonattal

Két vasútvállalat már össze is kötötte magát a terelések idejére egy együttműködési megállapodással: az MMV és az RCH csütörtökön írta alá az egyezséget, hogy az érintett üzemek ellátásában egymás segítségére kelnek. „Összedobják, amilyük van” (by Andó Gergő), a mozdonyok mellett a személyzetet is ide kell érteni a kocsivizsgálóktól a mozdonyvezetőkig, a lehető legoptimálisabb kapacitáskihasználás érdekében. Az erőviszonyok felmérését szolgálják a tesztvonatok, amelyekkel a nemsokára kezdődő terelés útvonalain közlekedik az MMV és az RCH. Korábban már megnézték, hogy a Dunai Finomítóból egy 1700 tonnás szerelvénnyel mire jutnak a 44-es vonalon, most pedig egy még nagyobb szerelvényt közlekedtettek – igaz, az ellenkező irányban.

* *

Fotós kollégánk magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek