GYSEV: 12 milliárd vasútvillamosításra

MTI/iho   ·   2014.09.11. 12:13
gysevvill0

Az uniós forrásból megvalósuló projekt keretében a Csorna–Porpác szakaszon decemberre, Hegyeshalom és Csorna között a jövő év nyarára végeznek a munkálatokkal. Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatóján azt emelte ki: a beruházással jelentősen bővülhet a térség észak–déli irányú vasúti teherforgalma is. Ezzel a projekt a GYSEV által kitűzött stratégiai célok megvalósításának egyik mérföldköve, mondta, megemlítve: két évtizede tárgyalt kérdés a vonal villamosításának szükségessége.

Már a helyükön vannak az első oszlopok (fotók: GYSEV)

Ezek voltak a tervek

Fejlesztések a nyugati végeken
55 centis emelt peron és térvilágítás várja az utasokat

A csornai vasútállomáson a GYSEV vezérigazgatója arról is beszélt, a villamosítás mellett számos állomáson hajtanak végre fejlesztéseket, valamint rugalmasabb, pontosabb, biztonságosabb működést lehetővé tevő központi forgalomirányítást vezetnek be ezen a vonalon.

– Csorna nagyon sokat köszönhet a vasútnak – mondta az eseményen Turi György polgármester, arra emlékeztetve, hogy a város virágkorának kezdete volt, amikor a XIX. század végén öt irányba is megindult a vonatközlekedés.

A GYSEV közleményében az áll: a Csorna–Porpác szakaszon a munkálatok – várhatóan decemberi – befejezése után két hónappal indulhat meg a villamosított forgalom. A munkálatok során éjszaka folyamatos vágányzár lesz érvényben, de szeptember 28. és október 18. teljesen leáll a forgalom ezen a szakaszon.

Szintén a közlemény szerint a kivitelezési szerződés áprilisi aláírása után június a munkaterületet átadták a kivitelezést végző konzorciumnak részére, amelynek OVIT Zrt. valamint a Dunántúli Kft. a tagja. Ezzel elkezdődtek a fejlesztések, amelynek során 87 kilométer hosszú szakaszon épül ki a felsővezeték-hálózat és ezzel együtt megvalósul a biztosítóberendezési távvezérlés is. A Csorna–Porpác szakaszon folyó munkálatok várhatóan 2014 decemberéig tartanak.

Az éjszaki vágányzár az Intercity vonatok közlekedését nem befolyásolja. Az építési technológia miatt azonban elkerülhetetlen a teljes, vonatkizárásos vágányzár is, ezért a fent említett szeptember 28.–október 18. között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Csorna és Porpác között.

A fejlesztési projekt keretében azonban nem csak a felsővezeték-hálózat épül ki a Mosonszolnok–Csorna–Porpác vonalon: átépítik a Répcelak 86-os főút és a vasútvonal találkozásánál található vasúti útátjárót, valamint felújítják Szil-Sopronnémeti állomást. A szakasz összes állomásán, illetve Pósfa és Hanságliget megállóhelyeken 55 centiméter magas peronok épülnek – lásd korábi írásainkat a keretes szövegre kattintva.

Július 31-éig a vonalon több mint 1600 felsővezeték-tartó oszlopot építenek, új peronvilágítást létesítenek, 57 kitérőre váltófűtést, valamint 123 kilométer hosszon optikai kábelt szerelnek, emellett 3000 vasbeton aljat újra cserélnek a szakemberek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek