Hamburg: nem váltak be a duplacsuklósok

Ács Attila   ·   2011.11.21. 11:00
vanhoolhh

A Van Hool AGG 300 az egyik leghosszabb busznak számít Európában a maga közel 25 méteres hosszával, Hamburgban jelenleg a legforgalmasabb vonalon, az 5-ösön lehet ezekkel a különlegességekkel utazni. Sajnos már nem sokáig, ugyanis a helyi közlekedési cég, a Hamburger Hochbahn nincs megelégedve a buszokkal: tájékoztatásuk szerint a huszonhat járműből átlagosan négy állandóan a szervizben van.

Ez nyolcvanöt százalékos rendelkezésre állást jelent, ami Christoph Kreienbaum, a cég szóvivője szerint elmarad úgy a szóló, mint a hagyományos csuklós buszok értékeitől, ami utóbbiak esetén náluk kilencven százalék. Elmondása szerint ez annak tudható be, hogy duplacsuklósokban több az alkatrész (például még egy csuklószerkezet, kormányzott tengelyek), amik hajlamosabbak a meghibásodásra. Mindezen felül nagyobb odafigyelést igényel velük a kanyarodás, és úgy néz ki, hogy az élettartamuk is rövidebb a hagyományos buszokénál. A cég ezért a tervek szerint 2015 és 2016 folyamán megválik majd a 2005-ben és 2007-ben vásárolt Van Hooloktól, a helyükre normál csuklósokat szánnak.


Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.