Harminc Tauruson Trainguard200

iho   ·   2013.07.10. 21:44

Felszerelt harminc, az MRCE flottájába tartozó egyébként szintén Siemens gyártású ES64U2 típusú Taurus villanymozdonyt a Trainguard200 fedélzeti rendszerével a Siemens. A Mitsui Rail Capital Europe (MRCE) mozdonyok bérbe adásával foglakozik Európa-szerte így szükséges, hogy gépeik megfeleljenek a legújabb európai ajánlásoknak, és az országok közti átjárhatósági feltételeknek.

A harminc Taurust München-Allach-ban alakították át, és ezzel együtt le is zajlott a módosított rendszerrel közlekedő mozdonyok engedélyezése Németországban, Ausztriában és Magyarországon is.

A Trainguard200 a Siemens fedélzeti rendszere, amely a második szintű egyésges európai vonatbefolyásoló, azaz az ETCS L2 része. A teljes rendszer a GSM-R Euroradio rádiórendszerrel kiegészülve képes arra, hogy a vonatok helyzetét és a szabad pályaszakaszok hosszát valós időben nyilvántartsa. Így a járművek, rádióközpontok és a pályára telepített balízok (jeladók)közti adatátvitellel lehetővé válik a pálya menti jelzők kiváltása ugyanis minden, a közlekedéshez szükséges információ valós időben jelenhet meg a mozdonyok fedélzeti számítógépeinek monitorán.

A Trainguard200 rendszer működése<br>(grafika: Siemens)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.