Hatalmas kínai rendelések: ki fogja a gépeket repülni?

iho/repülés   ·   2011.11.12. 09:00
c919_cim

Súlyos pilótahiánnyal küszködik a kínai légiközlekedés. Jelenleg 12 ezer forgalmi pilóta dolgozik a kínai légitársaságoknál, még plusz 18 ezerre (!) lenne szükség 2015-ig. Az Airbus előrejelzése szerint az ázsiai–csendes-óceáni térség a következő tíz évben 4259 új repülőgépet igényel és állít forgalomba, ezek túlnyomó része Kínában repül majd.

A riasztó számok a pilótaképzéssel foglalkozó találkozón, Sanghajban hangzottak el, és minden résztvevő számára világos volt, hogy a hét, jelenleg az országban működő pilótaiskola ezt a hatalmas szakadékot nem tudja áthidalni. Viszont azt a kínai iparági vezetők nem tartották túl jó megoldásnak, hogy pilótajelölteket tengerentúli repülőakadémiákra küldjenek.

Az utasszállító óriástól az egymotoros magángépig: a repülő szerkezetek száma ugrásszerűen nő és nőni fog Kínában

A helyzetet még inkább súlyosbítja, hogy a légitársaságok mellett rendkívül gyorsan növekszik a General Aviation szektor, amely már most ugyancsak 15 ezer pilótát kellene, hogy foglalkoztasson, de itt is nagyon erősen érződik a hiány.

Azt szintén nem tartották jó megoldásnak a résztvevők, ami a világ más tájain egyébként sűrűn megtörténik, hogy tehát 250 órás fiatalokat nyomjanak be az utasszállító nagygépek jobb ülésébe, ennél jóval egészségesebb lenne kiépíteni egy piramisszerű hierarchiarendszert, amelynek alsóbb szintjeiből már megfelelő tapasztalattal és igény szerint kerülnének feljebb és feljebb a fiatalok a repülőkarrierjük folyamán.

Egy amerikai szakértő meglepő adatai az idei oshkoshi találkozón: GA-repterek, pilóták száma, gépek száma: az USA-ban, Kínában és 2020-ban Kínában

A hivatásszerű pilótaképzés mellett a magánrepülések engedélyezése és a magángépek használata ugyancsak komoly igényt támaszt, amire elsősorban a kezdő repülőoktatás kell, hogy válaszoljon, tehát szinte minden résztvevő végül oda jutott, hogy az alapkiképzési rendszert kellene nagyon gyorsan megerősíteni Kínában.

Ez az a pont, ahol a világ nagy repülőakadémiái is érdeklődéssel fordulnak az ázsiai ország felé: a Flight Safety International képviselői is ott voltak Sanghajban, és nyilván más amerikai és európai intézmények is gondolkodnak azon, hogyan lehet segíteni, egyben alaposan kiaknázni ezt a ritkán adódó, hatalmas piaci lehetőséget.

Az új pilótagenerációnak kell vezetnie az új kínai gyártmányú nagygépeket is

Kapcsolódó hírek