Heathrow jövőre is a tavalyi forgalomnak nem egészen a felére számít

MTI/iho   ·   2020.10.30. 12:00
CHE03313d

Új, felülvizsgált előrejelzésében azt írja a londoni reptér, hogy utasforgalma még jövőre sem éri el a tavalyi szint felét. A cég hangsúlyozta ugyanakkor, több évre elégséges likviditási tartaléka van.

A brit főváros nyugati határában fekvő repülőtér üzemeltetője szerdán ismertetett köztes beszámolójában közölte: az idén mindössze 22,6 millió, 2021-ben 37,1 millió utasra számít.

Tavaly 81 millió utas fordult meg Heathrow-n.

A cég eddigi prognózisa 2020-ra 29,2 millió, 2021-re 62,8 millió utast valószínűsített, ám a társaság a koronavírus-járvány második hullámának hatásai miatt ezt markánsan csökkentette. A vállalat a negatív felülvizsgálat okai között kiemelte azt is, hogy a brit kormány túl lassan halad a repülőtéri koronavírus-gyorstesztek meghonosítása felé, és ezzel versenyelőnybe juttatta Heathrow legnagyobb kontinentális versenytársait, mindenekelőtt Párizst, Amszterdamot és Frankfurtot.

A beszámoló hangsúlyozza, hogy ebben a környezetben a párizsi Charles de Gaulle repülőtér most első ízben elhódította Heathrow-tól a legforgalmasabb európai repülőtér címét: a legnagyobb párizsi légikikötő az év elejétől szeptember végéig 19,3 millió, Heathrow 19 millió utast indított vagy fogadott.

A cég az ismertetés szerint az idei naptári év első három negyedévében 1,5 milliárd font (609 milliárd forint) veszteséggel üzemelt, a harmadik negyedévben az utasforgalom 84 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi azonos időszakban.

A harmadik negyedévi bevétel éves összevetésben 72 százalékkal 239 millió fontra csökkent.

A társaság közölte ugyanakkor, hogy havi készpénzfelhasználási igényét 30 százalékkal sikerült mérsékelnie, mindenekelőtt azzal, hogy a működési költségek 300 millió fonttal csökkentek, emellett a cég törölt vagy felfüggesztett több mint 650 millió font értékű beruházási programot.

A vállalatnak szeptember végén 4,5 milliárd font likvid tartaléka volt. A cég közölte, hogy készpénztartalékai még abban a szélsőséges esetben is elégségesek lennének a következő tizenkét hónapra, ha addig semmiféle bevétele nem lenne, a jelenlegi alapeseti bevételi prognózis alapján pedig e tartalékok 2023 késői szakaszáig is kitartanak.

A beszámoló hangsúlyozta, hogy a hitelminősítők változatlanul a befektetésre ajánlott osztályzati kategóriában tartják nyilván a céget.A cég az ismertetés szerint az idei naptári év első három negyedévében 1,5 milliárd font (609 milliárd forint) veszteséggel üzemelt, a harmadik negyedévben az utasforgalom 84 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi azonos időszakban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.