Helyreállítják a 11-es vonal viaduktjait, egész nyáron vágányzár lesz Eplénynél

iho   ·   2024.02.22. 15:30
porvacsesznek_

A munkák befejezése után a pályageometria miatt újra visszaáll a korábbi állandó sebességkorlátozás, ami 40, illetve 60 km/órát jelent.

Az iho.hu értesülései szerint 2024-ben egy igen jelentős vágányzár várható a 11-es vonalon, mivel a MÁV felújítja az eplényi (Rátóti I és II.) viaduktokat, illetve a csatlakozó pályaszakaszokat is. Mivel a nyíltan hozzáférhető vágányzári listákon egyelőre csak április havi, éjszakai anyagdepózások látszanak, a MÁV-tól kértünk felvilágosítást. A vasúttársaság azt válaszolta, hogy valóban lesz vágányzár, méghozzá május 27-től október 6-ig, a 11-es vonal Zirc és Veszprém közötti állomásközében, jelentős karbantartási munkák miatt.

Aki tehát vonatozással egybekötött kirándulást tervezett a legendás szépségű Cuha-völgybe, az még tavasszal ejtse meg, mert utána már csak ősszel lehet újra végigutazni vasúton a 11-es vonalat!

Kirándulók hada a 11-es vonalon. Fotóink illusztrációk (képek: Vörös Attila)

A vasúttársaság részleteket is közölt az elvégzendő munkákról: a kicsit több, mint négy hónapos vágányzár során a szakemberek átépítik a műtárgyi védettség alatt álló  I. és II. Rátóti viadukt felszerkezetét, a két völgyhíd közötti pályarészen teljes vágánycserét, a völgyhidak csatlakozó részein további alj- és síncserét végeznek. A Zirc–Veszprém állomásközben további 4000 méteren gépláncos szabályozást is végeznek.

A tengelyterhelés jelenleg Eplény és Veszprém állomásközben 18,5 tonna, az átépítést követően a hidakon 21 tonna lesz az engedélyezhető tengelyterhelés. A Bakonyszentlászló és Veszprém vonalszakaszon továbbra is marad a 18,5 tonna, mivel Bakonyszentlászló–Zirc között a Cuha-híd teljes átépítése forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan majd csak 2026-ban valósulhat meg.

Az egyik Cuha-híd

Jelenleg még tartanak a vágányzári egyeztetések. A munkák ideje alatti ideiglenes menetrendről, pótlóbuszos közlekedésről időben ígér tájékoztatást a MÁV.

Kérdésünkre, hogy a felújítás után visszatérhet-e a vonalra a 418-as (Csörgő, remot Csörgő) sorozat, a vasúttársaság azt írta, hogy erről még folyik a vizsgálat, annak lezárultával tudnak csak információt adni. A Csörgőket azután tiltották ki a Veszprém–Eplény vonalszakaszról, hogy rövid időn belül három siklásban is érintettek volt a mozdonysorozat a Rátóti viaduktok környékén. A teljes vonalon közlekedő személyvonatok azóta remot Dácsia plusz Bézé-mellékkocsikkal, esetleg sima Bézé-motorvonatokkal járnak, míg a remot Csörgők a Győr–Bakonyszentlászló járatok élén forognak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek