Heti egy légijárat Budapest és Szöul között!

iho   ·   2016.04.14. 18:27
cim

A nyári szezon csúcsidőszakában közvetlen charter járatokat indít az Asiana Airlines Budapest és Szöul Incheon repülőtere között. A Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport közös erőfeszítéseinek köszönhetően egyelőre heti egy járat közlekedik majd, bár a szakértők szerint ennél jóval nagyobb lehet az igény, adja hírül a reptérkezelő.

A nyári utazási csúcsidőszakban járnak a Boeing 777-es óriásgépek a két főváros között. Magyarországon az elmúlt öt évben megtriplázódott a koreai látogatók száma, így 2015-ben már meghaladta a 100 ezres létszámot. A légi utasok esetében 10 százalékkal nőtt az ázsiai országból érkezők száma az elmúlt évben. Ezek a statisztikák is jól mutatják a meglévő igényt a közvetlen járatra a két ország között.

Bejelentés a Külügyminisztériumban: Jost Lammers, Szijjártó Péter

Magyarországot és Dél-Koreát gazdasági téren is erős szálak kötik össze, hiszen több koreai nagyvállalat jelentős szereplője a hazai feldolgozóiparnak: egyebek mellett a Samsung elektronikai és a Hankook gumiipari cég az elmúlt években több mint 2 milliárd dollárt fektetett be Magyarországon, és együttesen mintegy 10 ezer embert foglalkoztatnak.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az Asiana Airlines bejelentése után elmondta: „A Külügyminisztériummal és a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen nagyon keményen dolgoztunk, hogy megvalósuljon az új charter-járat az Asiana légitársasággal. Az Air China pekingi járatának elindítása tavaly az első fecske volt a közvetlen ázsiai járatok újraindulásában 2012 óta. Az Asiana légitársaság mostani lépése is megerősíti, hogy a távol-keleti kapcsolatok iránt hatalmas az igény. Biztosak vagyunk benne, hogy a mostani bejelentést további kapacitásbővítés követi majd Korea irányába a következő években.”

Az Asiana közleménye további részletekkel szolgál: a heti egy charter járat 2016. július 1. és augusztus 26. között közlekedik a két főváros között, ez összesen kilenc járatot jelen a nyár folyamán. „Egyelőre korai beszélni egy charter lánc vagy esetleges menetrend szerinti forgalom későbbi terveiről. A cél az, hogy ez a kilenc járat sikeres legyen, és minél több koreai turista jöjjön el Magyarországra.”

Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légitársasága. 1988-ban alapították, jelenleg nyolcvannégy repülőgépet tart üzemben. A zászlóshajók: négy A380-as, négy 747-es és tizenegy B-777-es, a kisebb A330-asoknól tizenöt repül a társaság színeiben, az egyfolyosós flotta az A320-as gépcsalád több, mint harminc példányából áll. A rendelési lista is komoly: további két 380-as mellett jónéhány A350-e3s is, köztük tíz a leghosszabb 350-1000, kérdés viszont hogy a rendelési listán szereplő nyolc 800-asnak mi lesz a sorsa, lévén erről a legrövidebb altípusról a gyártó már gyakorlatilag lemondott.

Az elmúlt időszakban két súlyos baleset árnyékolta be a társaság történetét, egy 747-400-as cargogépe a tehertérben keletkezett tűz miatt zuhant a tengerbe, a 777-esek egyikével pedig San Francisco repülőterén hajtottak végre rosszul sikerült leszállást.

A társaság a Star Alliance tagja, tíz belföldi vonala van, a külföldi célországok száma huszonhárom, a célállomásoké hetvenkettő, vonalhálózata Ázsián és a csendes-óceáni térségen kívül főképp Észak-Amerikára és Európára terjed ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.