Hogyan járul hozzá a székesfőváros közlekedésbiztonsági stratégiája a járművek sebességének csökkentéséhez?
A mesterséges intelligenciát is használja BKK az adatelemzésben, a stratégia pedig kijelöli a 2030-ra elvárt sebességhatárokat a fontos fővárosi útszakaszokon.
A BKK és a Budapest Közút folytatja a főváros közgyűlése által is elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában lefektetett sebességcsökkentési intézkedések átültetését a gyakorlatba. A cél: kevesebb baleset legyen az utakon, és tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma. A közelmúltban elvégzett adatalapú vizsgálatok alapján először az I. kerületi Attila úton, később más, fővárosi kezelésű útszakaszokon is módosítják a sebességhatárt.
A több lépésben elérendő cél egyik eszköze tehát a városon belüli közlekedés sebességének szabályozása. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a balesetek kimenetelét jelentősen befolyásolja a sebesség, ezért jelöli ki a terv a 2030-ra elvárt sebességhatárokat a fontos fővárosi útszakaszokon. A BKK a Közlekedésbiztonsági Stratégia folytatásaként a következő lépéseket tervezi a következő időszakban:
- A BKK adatelemző munkatársai mesterséges intelligenciát is használó modelljükkel megvizsgálták, hogy melyek azok a kijelölt útszakaszok, amelyeknél a megengedett sebesség csökkentése már önmagában is segít elkerülni a súlyos és halálos baleseteket. Ez alapján először az I. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán – a Mikó utca és a Vérmező út közötti szakasszal megegyezően – ötvenről 40 km/órára módosítják a legnagyobb megengedett sebességet.
- Folytatódik a Sulizóna-program, amelyhez eddig három kerület csatlakozott. Ez esetben a cél továbbra is az, hogy minél több iskola környékén lehessen biztonságosabban közlekedni. A programba még több intézményt vonnának be a programba.
- További gyalogátkelőhelyek válhatnak biztonságosabbá, illetve újak is segítenék a gyalog közlekedőket.
- Fontos szerepet kap az edukáció is, ezért a BKK szemléletformáló kampányt indít a közlekedésbiztonság javítása érdekében.
A járművek sebességének csökkentése és a legvédtelenebb úthasználók védelme érdekében a főváros önkormányzata 26 helyszínen szerelt fel kamerákat, vagy modernizálta a korábban telepítetteket. Ezek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni, és sebességmérésre is alkalmasak. Budapest több pontján telepítettek a kerületek traffiboxokat, több új gyalogátkelő is létesült (a Rákóczi úton az Astoriánál és a Szentkirályi utcánál, a Váci út és Üllői út mentén, valamint az Örs vezér terén), továbbá elindult a a járművek holttérre figyelmeztető BKK-kampány is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!