Hogyan közelítsünk meg a viharos tengeren mesterséges szigeteket?

iho/hajózás   ·   2018.05.27. 13:45
hajozas_szeleromu_kislid

Május eleje óta alkalmazza a tengeri szélerőműpark-üzemeltető Ocean Breeze Energy (OBE) az Acta Auriga nevű hajót az úgynevezett Walk to Work-szolgálatban, az Északi-tengeri szélerőműpark, a Bard Offshore 1 személyzetének szállítása során.

Az új építésű hajót a norvégiai Ulstein hajógyár szállította le a holland Acta Marine hajózási szállítmányozó cégnek. A 93,4 méter hosszú és 18 méter széles, 5,6 méteres merülésű Acta Aurigát egy a térben tetszőlegesen mozgatható, digitális kompenzálású hídszerkezet teszi különlegessé. E szerkezet segítségével akár három méter magas hullámok esetén is biztosítható a személyzet átszállása a hajó és a széltornyok között, a hidat mozgató szerkezet automatikusan kiegyensúlyozza a hajó hánykolódását és megközelítőleg fix átjutási lehetőséget kínál a jármű és a tengerfenékhez rögzített berendezések között.

A formailag figyelemreméltó hajótörzsben, amely az Ulstein-hajóépítő műhelyre jellemző dizájnjegyeket mutatja fel, százhúsz személyt lehet tartósan elhelyezni.

Az OBE az Acta Aurigát előzetesen két évre vette bérbe az Acta Marine-től. A hajót elsősorban az OBE szervízpartnere, a brémai Reetec használja, a céget a nyolcvan széltornyot magábafoglaló szélerőműpark, a Bard Offshore 1 karbantartásával bízták meg.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
x

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.