Igen az alagútépítésre

Hörcher Dániel   ·   2011.09.16. 09:20
00-horcher

Rosshäusern közelében, azaz a falucska alatt húzódik majd az a kétvágányú alagút, ami a jelenleg is üzemben lévő egyvágányú műtárgyat fogja kiváltani. A beruházásra azért van szükség, mert az egyre terjeszkedő berni elővárosi hálózat lassan kiszorítaná a távolsági vonatokat. Az új alagút hossza 2,1 kilométer lesz, megépítése negyvenmilliárd forintnak megfelelő 166 millió svájci frankot emészt fel.

Rosshäusern kőhajításnyira fekszik a híres és igen látványos gümmeneni viadukttól. A híd marad egyvágányú<br>(fotók: Hörcher Dániel)

 

A Neuchâteli-tó vidéke a Genfből és Lausanne-ból Bázelbe és Zürichbe tartó ICN motorvonatok vadászterülete. Szükség van a billenőszekrényes technológiára, a vasútvonal a szőlővel beültetett, festői tópart vonalát követi

A beruházás stratégiai jelentőségű, hiszen a Jura-hegység lábánál húzódó, jórészt francia ajkú térség gyakran hátrányt szenved amiatt, hogy távol esik az ország fő ütőerének számító Genf–Bern–Zürich tengelytől. Neuchâtel és Bern között, a jórészt egyvágányú pályán azonban nemzetközi nagysebességű vonat, pontosabban napi egy pár Párizsból érkező TGV is közlekedik, így már csak a presztízs miatt is érdemes fejleszteni az infrastruktúrát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!