Igényvezérelt közlekedést vezet be a DKV

Ács Attila   ·   2012.02.27. 10:00
dkvdrt_fooldal

Az igényvezérelt közlekedés (DRT) hazánkban sem számít ismeretlen fogalomnak, hiszen Nyíregyházán már évek óta működik a rendszer, de például a budapesti 937-es éjszakai busz is csak előzetes bejelentés esetén megy végig a teljes vonalon.

Március 1-jétől hasonlóan lesz ez a debreceni 46/46Y-os viszonylaton is: az első és az egyik késő esti járat (ezek a menetrendben i-vel vannak jelölve) csak előzetes bejelentés esetén megy ki a Határ úti végállomásig, ellenkező esetben csak az Inter Tan-Ker Zrt.-ig közlekedik, 46X jelzéssel. A változás egy körülbelül három kilométeres szakaszt érint, öt megállóval.

A bejelentés történhet interneten (ez esetben előzetes regisztráció szükséges) vagy egy ingyenesen hívható telefonszámon is (+36 80 205-295), de minden esetben legalább 60 perccel az indulás előtt jelezni kell az utazási igényt. A busz már egy utas jelentkezése esetén is végigmegy a fent említett szakaszon, és az utasra az adott megállóhelyi indulási időponthoz képest maximum 1 percet vár.

Az igényvezérelt közösségi közlekedési rendszer bevezetésétől költségcsökkenést vár a DKV (ami az évi több mint 1 milliárdos veszteség mellett valóban jó lenne), kérdés, hogy a nyolc és fél millió forintos összköltség a napi két járatpár esetén mennyi idő alatt fog megtérülni.

Március 1-jétől egyébként több járat útvonala és menetrendje is megváltozik, ezekről részletesen a DKV honlapján lehet tájékozódni.

A Nagyállomástól 4:25-kor és 21:10-kor, valamint a Határ úttol a 4:45-kor és 21:35-kor induló 46Y alapesetben csak a zölddel jelzett útvonalon halad, de igény esetén a pirossal jelzett szakaszon is végigmegy<br>(kép: Google Maps)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.