Indóház a kánikulában

iho   ·   2015.08.05. 18:45
00kicsi



Pompás címlapunk után a szerkesztői jegyzet témája is az Isonzó expressz. Mindenki lelkes volt, jól sikerült a vonat, a hírrovaton túlesve (van benne két Nohab is!!!) tíz oldalon át olvasható kollégáink élménybeszámolója a szlovén útról.

Lapozás után a Szergej-sztori folytatódik, majd a Kubinszky család vonatfotós túráját folytatjuk hat oldalon. Továbbra is maradunk a fekete-fehér témánál, az Árpád sínbuszról vetette papírra gondolatait a balassagyarmati forgalmi csomóponti főnökség vezetője. És hogy a mai vasúttal is foglalkozzunk, a jelenkori dízlmozdonyokat bemutató cikksorozatunk második részében a modern tolatógépekről írunk. A Duna-jobbparti vasút sorsát sem hagytuk félbe, fókuszban a Bátaszék–Mohács-vonal.

Transzbörzsönyi üdvlelde a kisvasúti rovat vezetője, portálunkon külön képes beszámolót is közöltünk a jelen legnagyobb kisvasúti építkezéséről, amely a látványos nagyvasúti beruházások árnyékában halad szépen, csendben, biztosan. A személyforgalom megindulását 2016 tavaszára ígérik.

Ha már a nagyvasút is Isztria felé nézelődött, a villamosrovat sem tesz másként, a Villa opicina-i villamosról írt kollégánk egy szép cikket.

A modellrovattal végződik az újság, az Y-kocsikról, Csörgőkről és egy tipikus török fővonali állomásról szólnak az utolsó oldalaink.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.