Indóház az éterben: a vasút lehetne a járványhelyzet nyertese

iho/vasút   ·   2020.04.25. 19:35
rzd-kontener-400

Főszerkesztőnk többek között arról is beszélt, hogy „a European Green Deal egyébként pont a vasúti fuvarozást részesítené előnyben. 2030-ra a 300 kilométernél hosszabb közúti fuvarozás 30 százalékát, 2050-re pedig a felét kellene vasúti- vagy vízi útra terelni. Ezt minden egyes országnak teljesítenie kell az Európai Unióban. Ennek teljesítéséhez idehaza az úgynevezett intermodális csomópontok fejlesztésére lenne szükség, vagyis azoknak a logisztikai központoknak a bővítésére, ahol az árukat át tudják rakodni egyik közlekedési típusról a másikra. Jelenleg azonban nincsenek meg a 22,5 tonnás, teljestengely-terhelésnek a feltételei a hazai vasúton. E nélkül pedig egy súlyos tehervonat nem tud keresztülmenni az országon.”

T. Hámori Ferencet Érczfalvi András kérdezte a Monitor Délutánban. A beszélgetést itt meg is tudja újra hallgatni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.