Integrálnának két HÉV-vonalat, de hova?

iho   ·   2017.03.06. 18:45
00kicsi

Szemmel láthatólag nem az 5-ös metróról, és nem is feltétlenül a villamoshálózatba integrálásról szól a nemrég megjelent közbeszerzési felhívás. A Balázs Mór-terv megjelenése óta sok víz folyt le a Dunán, időközben megszületett majd el is süllyedt egy olimpiai pályázat, a hozzá tartozó közlekedésfejlesztési tervekkel együtt. Valami azért mégsem ment a süllyesztőbe: a ráckevei és a csepeli HÉV-vonalak integrálása a budapesti kötöttpályás hálózatba. Hogy ez pontosan mit is jelent, a közbeszerzés kiírásából nem derül ki (ennyi erővel még a Kálvin téri bevezetés is lehetne), de valószínű, hogy a nagyvasúti hálózattal közös vonalakat alakítanának ki.

Merre tovább, kevei HÉV? (fotó: Kemsei Zoltán)

Lássuk, mit is tartalmaz a tender! Le kell szögezzük, csupán megvalósíthatósági tanulmányok és költség-haszon elemzések készítéséről van szó. A két részre bontott közbeszerzés egyik eleme a csepeli (H7-es) HÉV hat, a másik a ráckevei (H6-os) negyvenhat kilométernyi rekonstrukciójáról szól, az infrastruktúra részletes, lézerszkenneres, georadaros felmérésétől kezdve az áramellátásról, biztosítóberendezésről szóló tanulmányokon át a környéken előforduló közművek felméréséig, és a részletes költségbecslés elkészítéséig.

A kérdések tehát jelen vannak, a tender beadási határideje április 13-a. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-oldalán megjelent egy elemzés, amely szintén a villamos, HÉV vagy nagyvasút kérdést boncolgatja. A civil szervezet szerint az 5-ös metró, azaz az északi és a déli HÉV-vonalak összekötése a föld alatt a legvalószínűtlenebb.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.