Irány az intermodalitás: konténerek a repülőtéren
Budapest a Cargo City átadása óta folyamatosan halad afelé, hogy Kelet-Közép-Európa vezető légi kapujaként funkcionáljon.
Magyarország egyik meghatározó konténer termináljának üzemeltetője, a Mahart Container Center szeptemberben bérbe vette a Budapest Airport új, mintegy 30 ezer négyzetméteres, nagy teherbírású operatív területét, amelyet a bérlő cég mostantól konténerek tárolására használ. A helyszín nagy előnye, hogy kiváló közúti összeköttetéssel rendelkezik, a terület pedig akár 2800 TEU konténer tárolására alkalmas. A megállapodásnak köszönhetően a Budapest Airport még egy lépéssel közelebb kerül az intermodális csomópont szerephez. A tárolóterület kialakítása része annak a fejlesztési projektsorozatnak, amelyhez az Európai Unió Európai Hálózatfinanszírozási Eszköze (CEF) 14 millió 841 ezer euró támogatást nyújtott 2018-ban.
A repülőtéri iparvágány közelében kialakított területet az MCC első sorban üres konténerek tárolására használja, a már meglévő csepeli konténertermináljának kiegészítéseként. A konténereket az MCC elsősorban közúton szállítja a kért helyszínre.
„Légiáru-szállítás tekintetében óriási potenciál van a budapesti repülőtérben, és még több lehetőség áll rendelkezésünkre, ha túltekintünk a légifuvarozás világán – emelte ki René Droese, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója. – Kiélezett verseny folyik a régiós országok között az intermodális áruszállításra épülő fejlesztésekért, beruházásokért. Mi itt Budapesten kiváló adottságokkal – logisztikai környezettel, infrastruktúrával - rendelkezünk ehhez, épp ezért örömünkre szolgál, hogy bérlőink között köszönthetjük a Mahart Container Centert, mint az intermodalitás egyik első repülőtéri képviselőjét.”
„A Mahart Container Center üzletpolitikájába kiválóan illeszkedik a Budapest Airport területén kialakított konténer depo bérlése. A terület kiváló adottságokkal rendelkezik, könnyen megközelíthető és jelentős mennyiségű konténer tárolására alkalmas. Az itt tárolt konténerek segítenek a csepeli terminálunk tehermentesítésében, hozzájárulva a hatékony üzemeltetéshez. Az új depo használatba vételével új üzleti partnereket tudunk kiszolgálni, mely esélyt ad a környezetbarát intermodális fuvarozás további fejlesztésére” – mondta Fábián Zoltán ügyvezető igazgató.
A budapesti repülőtérre érkező légiáru végállomása nem feltétlenül Magyarország; az itt kezelt áru számos esetben más, kelet-közép-európai országok ellátását is biztosítja. Az áruszállítás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaság és a kereskedelem, és ezáltal a magyar társadalom ellátásában. A BUD Cargo City átadása óta folyamatosan halad afelé, hogy Kelet-Közép-Európa vezető légi kapujaként funkcionáljon; az intermodális szállítási módok felé történő nyitás pedig tovább erősítheti a regionális árukezelő központ szerepet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!