Ismét a kínaiak?

iho/vasút   ·   2013.01.24. 10:52

Orbán Viktor miniszterelnök hivatalos kínai látogatása az új pekingi kormány tavaszi beiktatása után történhet meg – nyilatkozta Szijjártó Péter a Világgazdaságnak. Megállapodásokat szeretnének aláírni két hitelkeret esetében: a Kínai Fejlesztési Bank által folyósított, az MFB-től lehívható egymillárd eurós keret és a közép-európai térségnek adandó tízmilliárd dolláros hitel megtárgyalása lesz terítéken.

Az utóbbi feljesztési forrásból Kína főként Közép-Európa határokon átnyúló vasúti fejlesztéseit támogatná, felmerült, hogy Magyarország és Szerbia közösen pályázik a Budapest–Belgrád vasútvonal korszerűsítésére. Az MFB-től lehívható hitelkeretből a vasút fővároscentrikusságának megszüntetését finanszíroznák: ez összefüggésben lehet a V0 projekttel is.

A hitelek feltételeiről egyelőre nem tárgyaltak, azaz nem lehet tudni, Kína a kölcsönért cserében elvárná-e cégeik részvételét a munkákban.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.