Ismét járnak a Variobahnok Münchenben

A München városi közlekedéséért felelős MVG 14 Variobahn villamost rendelt a Stadlertől még 2007-ben. Az első példányt a 2008-as InnoTranson mutatták be, és már az összes megrendelt kocsinak közlekednie kéne. 2009-ben kezdődtek el a próbafutások, utasokat is szállítottak, de 2010 nyarán lejárt az ideiglenes típusengedély, így a Variobahnokat ismét a tárolóvágányokra száműzték. Az okok között fékproblémák, illetve a tervezettnél nagyobb tömeg szerepel. A jég most megtört, ismét kimehettek a kocsiszín kapuján a Stadler villamosai. Egyelőre természetesen utasok nélkül járnak, ugyanis végleges típusengedélyük továbbra sincs, de egy lépéssel legalább közelebb kerültek hozzá. Az igyekezet aligha lehet véletlen: közeleg a 17-es és 18-as villamosok St. Emmeram felé irányuló meghosszabbítása, amelyhez a jelenlegi járműállomány nem elegendő. A kis forgalmú 12-es vonal leállítása pedig minden bizonnyal igen kellemetlenül venné ki magát az egyik leginkább mintaszerű közlekedéssel büszkélkedő városban.