Itt az indukciós busztöltők új generációja

Kiss Bertalan   ·   2021.02.22. 12:00
00_indukcios_toltesu_busz

Szintet lépne a német gyártó, a buszok töltése csak az első állomása lenne a technológiának.

A német IPT Technology GmbH megvásárolta a Primove részleget a Bombardier-től. A cég 2004 óta foglalkozik indukciós töltők fejlesztésével és gyártásával, eddig a 60–100 kilowattos teljesítmény-kategóriában „dolgoztak”. Most azonban ki akarnak lépni a sorozatgyártásba, akár 200 kilowattos teljesítményig; elsőként buszgarázsoknak fejlesztenének töltőket.

Az indukciós töltés. 1. töltőoszlop és vezérlő-egység, 2. primer tekercs, 3. szekunder tekercs, 4. feszültségszabályozó, 5. akkuegység, 6. felhő alapú kommunikációs egység

Ha sikerrel járnak, az úgynevezett dinamikus, vezeték nélküli töltők továbbfejlesztését kiterjesztenék személygépkocsikra, tehergépkocsikra, de még a villástargoncákra is. Nem kell töltőkábelekkel foglalkozni, a töltők parkolóhelyeken, rakodórámpák előtt kialakíthatók.

„Hátránya” is van:

  • télen tisztán kell tartani,
  • precíz megállást igényel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.