Itt az új menetrend tervezete!

iho   ·   2014.06.16. 07:45
00kicsi

Sokan reklamálják különböző közösségi portálokon, fórumokon, hogy miért is kell szerelvénymenetben haladnia egy vonatnak, amikor utast is szállíthatna? 2014. december 14-étől az 1-es vonalon két, Tatabánya–Budapest szerelvénymenetre is felszállhatnak az utasok 16.11-es és 17.11-es indulásokkal, Zalaegerszeg–Zalaszentiván között 9547-es vonatszámmal használható az eddigi szerelvénymenet.

Néhány eddigi szerelvénymenet is belép az utasforgalomba<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

A 4-es, Esztergom–Komárom vonalon előreláthatólag egyetlen vonat menetrendje változik, a 32916-os az 1-es vonali csatlakozás miatt várhatóan 16.18-kor indul Esztergomból. Búcsúzhatunk a nosztalgikus dízelvontatástól a Déliben: a 29-es vonalra közlekedő nyári Kék Hullám vonatok mind székesfehérvári gépcserével járnak majd. A 25-ös vonalon három személyvonat marad ki a Szombathely/Zalaegerszeg–Boba–Budapest vonatok Zalaegerszeg–Boba közti mindenhol megállítása miatt, a 29-es vonalon télen tapolcai, nyáron keszthelyi átszállásokkal biztosítják a Celldömölk–Kaposvár (Pécs) összeköttetést. A Balaton északi partján emellett a kétórás, ütemes személyvonati közlekedés bevezetése miatt megszűnik a tízperces balatonfüredi tartózkodás, ez a tapolcai indulást és érkezést teszi korábbi időpontra. Elő- és utószezonban sűrítik a gyorsvonati közlekedést.

A 30a vonalon bővül a pesti oldalra közlekedő vonatok száma: az eddigi, óránkénti székesfehérvári vonatokon kívül a tárnoki személyvonatok is idáig járnak, félórás ütemes menetrendet adva. A Balaton déli partjára a nyári menetrendben lesznek komolyabb változások: az országot átszelő fürdősvonatok Miskolc–Keszthely, Sátoraljaújhely–Fonyód és Szeged–Keszthely között közlekednek, Budapest–Keszthely között új Sió expressz indul, Szolnok–Siófok között új vonatpár közlekedik. A 40a vonal személyvonatai Pusztaszabolcson kettéválnak, az egyik egység Dunaújvárosig, a másik Dombóvárig közlekedik.

Bővül a 30a vonalról Kőbánya-Kispestre átjáró vonatok kínálata is

Új, átmérős eurocity közlekedik a 100-as vonalon, Debrecenből Bécsig, új kishatárforgalmi vonat indul Záhony és Csap között. Az Észak-Erdélybe tartó IC vonatok megállnak Kisújszálláson és Törökszentmiklóson is. A vágányzárak miatt a kör IC-ket továbbra is kettévágják Nyíregyházán. A Debrecen–Füzesabony vonalon megszűnik a mátészalkai hosszabbítás. A 120-as vonalon új nemzetközi vonatpár közlekedik Budapest–Szófia között. A szegedi, 140-es vonalon új nemzetközi vonatpár közlekedik Bécs–Budapest–Cegléd–Kiskunfélegyháza–Kelebia–Belgrád útvonalon, ezzel együtt a 150-es vonalon új, 7902/7905 vonatpárt rendeltek meg.

A leállított személyforgalmú, de később újraindított vonalak forgalma is mindig kérdéses. Pozitív változásról nem tudunk beszámolni sem az 5-ös, Komárom–Székesfehérvár, a 14-es Csorna–Pápa vonalon, ellenben a sokszor temetett Bakonyvasút menetrendje változatlan marad. A hírekkel ellentétben a tervezet nem közöl drasztikus ritkítást Eger és Szilvásvárad között sem.

A Budapest–Esztergom vasútvonalon egyelőre a pályafelújítás előtti menetrendi struktúrát rendelték meg, de az építés függvényében ez még változhat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek