Indóház a novemberi esők idejére
Vasútrovatunk élére mindenképp a 424,247 kívánkozik. Nehéz volt kivárni, és nem kevesen adtak hangot hiányérzetüknek: hogy néz ki nosztalgiavonat vagy gőzösparádé a legendás Bivaly nélkül? Azt azért érdemes sokadszor is megjegyeznünk: bizony a mozdonyfelújításhoz is ugyanaz a három dolog (pénz, pénz, pénz) kell, mint sok minden máshoz az életben.
Kerek negyven éve volt a GYSEV történetének egyik legsúlyosabb balesete. A Ciklámen Expressz Fertőboznál futott rá egy veszteglő tehervonat végére. A balesetben huszonhárman sérültek meg, a 906-os Szergejt selejtezni kellett. Az utoléréses balesetek (lásd Monorierdő) mindig komoly fejtörést okoznak a vizsgálóknak: a sok, egymás után következő hiba közül melyik volt visszafordíthatatlanul végzetes?
Kisvasúti rovatunk komoly alapossággal folytatja a sarkadi GV bemutatását: ezúttal szinte teljes igényű mozdony- és kocsirovanccsal, a vasútüzem menetének, a baleseteknek a kitárgyalásával. Az 1971-ben megszüntetett gazdasági vasút pályájának egy része a tiszakécskei úttörővasúton, néhány járműve más keskeny nyomközű vonalakon élt tovább, magának a hálózatnak jelenleg a kaszaperi kiállítás állít emléket.
Indul Budapest új felújítási nagyprojektje: a 3-as villamos pályája újul meg több szakaszban. November 4-én reggeltől az Örs Vezér tere és a Mázsa tér között kezdik a nagy munkát: a teljes al- és felépítmény, a megállók és az áramellátás is korszerűbb lesz. megszűnik tehát a vánszorgás, amely a kőbányai lakosok idegeit már vagy egy évtizede borzolja.
Négy gyártó V160-asát teszteli a modellrovat. A nyugatnémet, majd az egyesített Németország vasútjának népszerű dízele négy különböző korszakot is mutat be, a Roco, a Brawa, a Liliput és az ESU a mozdony négy változatát: 215, 216, 217, 218 tárja elénk.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!