Jászberényből a múzeumba
A múzeum épületét még bontják, az új, felfelé és lefelé egyaránt bővülő kiállítási terület egyik fontos tárgya azonban már megvan. Jászberényből vittek napjainkban egy Ikarus 66-os Farost a Tatai úti raktárba, ahol restaurátorok viszik kezelésbe.
Az Ikarus 66-os típust az ötvenes évektől egészen 1973-ig gyártották – ekkor már a 200-as sorozat is készült – a jelen példány 1973. április 3-án állt forgalomba a székesfehérvári 14. számú Volánnál. Még tíz évet sem járt közforgalomban, amikor a Mezőgép egri üzeme kapta meg munkásszállítónak, majd 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon buszaként szolgált, 1983. március 16-ai selejtezéséig. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum munkatársai Jászberényben bukkantak rá, ahol – a mellékelt részletfotók tanúsága szerint – méhészek használták, az oldallemezbe vágott röpnyílások mindenesetre erre utalnak. A lényeges fődarabok, így a motor vagy a teljes műszerfal, épségben maradtak meg.
Az autóbusz a múzeum új, városligeti épületének állandó kiállítását fogja ékesíteni, azaz üzemképessé tétele nem került szóba. A szentendrei BKV-múzeumban található példány mellett ezt az autóbuszt is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tulajdonaként fogják kiállítani, a magyar buszgyártás történetét bemutató képek , modellek mellett.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!