Jelentősen nőtt az új prémium autók szegmense Magyarországon
Az eladott 136 ezer 601 személyautóból 12 ezer 949 prémium kategóriás volt. A teljes piacot tavaly tizenhét és fél százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan tíz százalék körül bővül. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) húsz márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek hetvenkét és fél százalékát három márka: a Mercedes, a BMW és az Audi uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is.
A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi százötven-kétszáz körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche. Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítési és marketing igazgatója az MTI-nek kifejtette: a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az ügyféligényeknek, így a SUV kategóriában 2019-ben a 2018. évihez hasonló, harminc százalék feletti bővülés valószínűsíthető. Nagyobb teret nyernek a jövőben az elektromos és a plug-in hibrid modellek is a szakértő szerint. A teljesen elektromos modellek a távolabbi jövőt képviselik, mivel a hatótáv korlátai miatta vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük. Rövid és középtávon inkább a plug-in hibridek jelentik a megoldást. Az értékesítés túlnyomó hányada még mindig benzin és dízel meghajtású jármű.
Az Audi magyarországi igazgatója, Mátrabérci Sándor arról beszélt, hogy az elmúlt két évben némileg csökkenek a dízel eladások, ez sajnálatosan éppen akkor következik be, amikor a tiszta, EU6 d normájú dízelmotorok megérkeztek a piacra. A gyártó elsősorban a nagyobb SUV kategóriákban látja létjogosultságát a dízelmotoroknak, mivel ott a benzinmotorok lényegesen magasabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek. A trendek között említette az MGE szakértője, hogy a magánszemélyek vásárlásai során visszatért a finanszírozásba vetett hit, egyre nagyobb arányban vásároltak tavaly ilyen konstrukcióval autót. Ez a trend várhatóan 2019-ben is változatlan marad.
A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint huszonöt százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV kategória eladásai bővültek a legjobban, negyvenhat százalékkal. Hesz Tamás elmondása szerint a márka sikerét az elmúlt évek termékoffenzívája alapozta meg, de hozzájárult a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Tavaly három és fél milliárd forint értékű beruházással nyílt meg egy új értékesítési pont, ezzel már tizennnyolc helyszínen és huszonhárom szervizponttal szolgálják ki a vevőket Magyarországon. A Mercedes-Benz Hungária Kft. személyautó üzletága 2019-re is kétszámjegyű növekedést tűzött ki maga elé. A márka növelni akarja jelenlétét az elektromos és plug-in hibrid járművek piacán, az idén érkezik egy új, teljesen elektromos modellje.
A prémium kategória második helyezettje, a BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve az előző évhez képest. Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztatóján számolt be arról, hogy a márka minden kategóriában növekedni tudott. Kiemelkedő volt viszont az SUV kategóriába sorolható X-modellek eladása, negyvenkét százalékkal 1411-re bővült. A Magyarországon eladott összkerékmeghajtásos járművek hatvannégy százaléka BMW volt tavaly. A BMW az idén veti be újdonságát, az ultraluxus hétüléses X7 modellt, és plug-in hibrid újdonságokat is hoz. A BMW százhatvan elektromos és plug-in hibrid személyautót adott el tavaly, elektromos járműveivel a legnépszerűbb márka ebben a szegmensben Magyarországon. A BMW márkakereskedői hálózata tizenöt tagú.
Az Audi 2018-ban 2229 autót értékesített Magyarországon, az eladások tizenkilenc százalékkal mérséklődtek, amit a Porsche Hungariához tartozó márka vezetője a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárásra (WLTP) átállás előre látható hatásának tulajdonít. Az idén viszont nagy előrelépést hozhat, hogy 2018-ban szinte teljesen megújult az Audi modellpaletta felső szegmense. A Győrben készülő népszerű modelltől, az új Q3 is sokat várnak. Az Audi értékesítésében szintén jelentős, harminckét százalékos részarányt tettek ki tavaly az SUV-ok, az előző évi huszonnyolc százalékos arány után. Az elektromobilitási versenybe a márka 2019-ben száll be több új modellel, és ettől kezdve minden évben egy-egy újabb kategóriában jelenik meg tisztán elektromos változattal. Az Audi tizennégy márkakereskedéssel rendelkezik Magyarországon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!