Jöhetnek az új Desirók az osztrákokhoz!

iho   ·   2013.02.03. 18:30
400px_obb_desiro_ml

Ahogy már az iho 2012 decemberében beszámolt róla, az ÖBB közel állt a végső döntéshez a Desiro ML-vonatok beszerzését illetően; a szándék a napokban hivatalosan is elfogadásra került. Az 550 millió értékű megrendelés része annak a kétszáz villamos motorvonat megvásárlásáról szóló keretszerződésnek, amiről az ÖBB és a Siemens még 2010 áprilisában egyezett meg. Az első száz Desiro MainLine-ról szóló szerződést rövidesen, a kötelező várakozási idő leteltével alá is írhatja a két fél.

A háromrészes, alacsonypadlós Desiro ML-ekből harmincat Bécs kiemelkedően nagy utasforgalmú elővárosi vonalhálózatára, az S-Bahnra szánnak. A regionális és az elővárosi ML-ek között a legszembetűnőbb eltérés az ajtók és az ülőhelyek számát tekintve észrevehető: míg a „hagyományos” ML-eken négy ajtó lesz, az S-Bahn Desiróknál oldalanként hat ajtón folyhat az utascsere, valamint 244 ülőhely áll az utasok rendelkezésére a regionális változat 259 ülésével szemben. A regionális forgalomra szánt MainLine-ok közül harmincötöt terveznek bevetni Alsó-Ausztriában, tizennyolc közlekedne Stájerország tartomány regionális vonalain, tizenhét pedig a felső-ausztriai utasok szolgálatára állna.

A Siemens Rail Systems vezérigazgatója úgy nyilatkozott, az, hogy a Siemens a Desiro MainLine-okkal ismét befutó lehetett egy közberszerzésen, nevezetesen az Európa egyik legnagyobb motorvonat-tenderének számító ÖBB-pályázaton, azt jelzi, hogy a motorvonatcsalád nem csak az elővárosi, rövid távú közlekedésre alkalmas, hanem a regionális forgalom kívánalmainak is megfelel.

Az ÖBB még csak látványterven szereplő Desiro MainLine-jai három éven belül valósággá válnak<br>(grafika: Siemens)

A Siemens közleménye szerint a moduláris felépítésű szerelvényeket pontosan a tervezett utasmennyiségnek megfelelően, flexibilisen lehet kialakítani. A már más vasúttársaságoknál forgalomba állt vonatok jól beváltak és fejlett hajtásrendszerüknek köszönhetően kevesebb energiát is fogyasztanak, mint az előző villamos Desirók. A Siemens számára kiemelkedően fontos a környezettudatosság, így a Desiro ML-ek festésénél és belső terének kialakításánál is környezetkímélő anyagokat használ fel a gyártó.

A Desiro ML-ek legnagyobb üzemi sebessége 160 kilométer per óra. A 600 milliméteres padlószinten található, akadálymentesített ajtóknak köszönhetően a mozgásukban korlátozottak, kerekesszékesek, vagy babakocsival utazó családok is könnyen beszállhatnak a Siemens-vonatokba.

A szerelvények vázszerkezetét a Siemens krefeldi üzeme készíti el, a forgóvázakat a gyártó grazi egysége szállítja, a végszerelés pedig az ÖBB Technische Services jedlersdorfi üzemében történik majd. A szerelvényeket 2015 végétől kell szállítania a Siemensnek – adja hírül a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.28. 15:35

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.