Jól jön az öreg

Vörös Attila   ·   2015.10.14. 18:45
PA020005__301-80

A Szergejek motorcserével is járó felújítási programja 1999-ben kezdődött el. Az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Az M62 301, M62 303 és M62 304 pályaszámú gépek MTU-motort, a többi Caterpillar egységet kapott. A program végéig, 2007-ig összesen harmincnégy Szergejt remotorizáltak. A három MTU-s gép így a többinél kicsit érdekesebb, a 301-es pedig az elsőségén kívül azért is ritka látvány, mert a közelmúltban évekig a szombathelyi műhely előtt ácsorgott, és várta sorsa jobbra fordulását. Szerencsére összekapták a rangidős remotot, így már ő is dolgozhat.

Pápához közelít a 301-es egy hosszú konténervonattal<br>(fotó: Vörös Attila)

Bevetési területe főleg a celldömölk-környéki dízeles vonalak, azon belül is mostanában a Győr–Celldömölk vonalon láthatjuk sokat tehervonatozni. Székesfehérvár átépítése miatt a 20-as vonal (az 5-össel együtt) az ősz elején egy jó időre kiesett, így az őriszentpéteri tehervonatok szinte mindegyike a 10-esen jár most.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Kocsiállás

Adigeföld, az egyik utolsó Ikarus-fellegvár

Gács Péter–Schmidt L. Valentin   ·   2025.01.19. 18:00

Az utóbbi években nemcsak hazai közszolgáltatók flottájában, de az egykori keleti blokk területén is szinte kivétel nélkül nyugdíjazták a magyar márka méltán legendás 200-as sorozatát. Délnyugat-Oroszországban van azonban egy közlekedési vállalat, ami kivételt jelent.