Kalapács alatt az indóház

iho/vasút   ·   2011.10.22. 17:25
00

Hazánk másodikként épült vasútállomásának végponti indóháza kerül kalapács alá november 23-án – adta hírül a MÁV Zrt. nemrég. Az 1847. szeptember 1-jén átadott ószolnoki felvételi épület a magyar vasúttörténet felbecsülhetetlen eszmei értékű kincse. A Magyar Középponti Vasút Wilhelm Paul Sprengert bízta meg a klasszicista stílusú, huszártornyos indóház megtervezésével, de funkcióját csak tíz évig láthatta el. 1857-ben a mai pályaudvar helyén épült meg a Tiszavidéki Vasút saját tervei alapján készült állomásépülete, amelyet 1908-ban Pfaff Ferenc impozáns indóháza követett. A mai épületet 1975-ben adták át.

Az ószolnoki felvételi épület a vasút felől...<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Ószolnok felvételi épületét 1997-ben, a vasútvonal 150. évfordulójára újították fel. Eredeti tervek szerint vasúti múzeumot rendeztek volna be benne, de a járműskanzen és -múzeum végül a budapesti Északi fűtőházba költözött. A régi indóház azóta kihasználatlanul áll, és mint minden ilyen épületben, itt is hajléktalanok vertek tanyát. A szoljon.hu értesülései szerint a kikiáltási ár 73 millió forint környékén lesz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!