Katasztrófaveszély: orosz kémgép és utasszállító incidense
Most hozták csak nyilvánosságra annak a veszélyes megközelítésnek a részleteit, ami akár súlyos katasztrófával is végződhetett volna. A SAS skandináv légitársaság egyik Boeing 737-ese, 132 emberrel a fedélzetén nem sokkal a Kastrup, koppenhágai felszállás után Róma felé mindössze 90 láb, azaz 30 méter közelségbe került egy orosz felderítővel, írja a The Aviationist.
Az incidens március 3-án történt, nemzetközi vizek felett. A közeledő orosz gépnek nyilván nem volt vagy nem volt bekapcsolva a transzpondere, válaszjeladója, a transzponder-jel hiányában a polgári légiforgalmi irányítás sem tudott az orosz gépről. A Boeing 737-es standard ütközéselkerülő rendszere (TCAS) sem tudta előre jelezni a veszélyt.
Észlelte viszont a svéd légvédelem radarja az elsődleges radarjelet, és szerencsére a jó látás mellett észlelte a közeledő orosz gépet az utasszállító személyzete is, ezért volt még idő a kitérő manőverre.
Az orosz gép egy Il-20-as Coot volt, az Il-18-as bázisán fejlesztett katonai négyhajtóműves, légcsavaros-gázturbinás felderítőgép, ilyenek viszonylag rendszeresen közelítik meg a skandináv államok légteret és a balti NATO-államokét, hogy az ott állomásozó gyorsreagálású légvédelmi erők működését teszteljék.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!