Kell a V0, mondja a logisztikai központok szövetsége

MTI   ·   2013.02.28. 08:12

A logisztikai központok szövetsége szerint a körgyűrű szükségszerűsége megkérdőjelezhetetlen, mivel hosszú távú megoldást kínál a jelenlegi országstratégiai és közlekedéspolitikai problémákra: javítja Magyarország logisztikai versenyképességét, hozzájárul ahhoz, hogy az ország Európa tranzit közlekedési folyosójának szerves része legyen, és Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává váljon.

Mint arról az iho.hu is beszámolt, Szijjártó Péter külkapcsolatokért felelős államtitkár szerdán jelentette be, hogy a kormány döntött a Budapestet elkerülő, úgynevezett V0 tehervasúti körgyűrű megépítéséről. Az államtitkár elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot – tette hozzá.

A szövetség szerint a környező országok vasútfejlesztései miatt Magyarország lépéskényszerbe került, és már nincs földrajzilag megkerülhetetlen pozícióban. A V0 mielőbbi megépítése stratégiai fontosságú, mert a fejlesztések nélkül Magyarország pár éven belül vasúton megkerülhető lesz. A körgyűrű megvalósításával Magyarország egy kiszámíthatóbb, környezetkímélőbb és fenntarthatóbb vasúti áruszállítási rendszert működtethet, és Budapest élhetőbb város lenne azáltal, hogy a vasúti körgyűrű a tehervonatokat kivinné a városból – hívja fel a figyelmet az MLSZKSZ. A szövetség úgy látja, hogy az építkezés 2017-es indulása szakmailag megalapozott.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.