Kerékpár-kritika: mi a baj a bringabuherálóval?

iho   ·   2013.11.07. 10:36

Meglehetősen szkeptikus hangvételű írás jelent meg a Magyar Nemzetben azzal kapcsolatban, hogy amint arról az iho.hu is hírt adott, átadták a Vérmezőn a főváros első önkiszolgáló kerékpáros szerviz- és információs pontját.

Tényleg ez kell a bringásoknak? teszi fel a címben a kérdést Bucsy Levente, majd a Critical Mass véleményét idézi, miszerint „a 30-40 milliósra becsült beruházásból inkább a pályaudvarokon kellene tárolókapacitást, illetve a városi támaszok számát növelni (magyarul létrehozni)”. A CM köszöni a nagylelkűséget, de azt mondja: „a felajánló és az adományozott is nyerne azzal, ha megbeszélnék, mire van égető szükség. […] Felajánljuk, hogy a jövőben segítünk a valós igények felmérésében.”

Az MN cikkírója szerint a parknak része egy „közösségi szempontból” értéktelen szerszámkészlet, amelyet sajnos úgyis gyorsan el fognak lopni – ezzel amúgy számolnak, és az ígéretek szerint a pótlásról az alacsony érték miatt azonnal gondoskodnak is a felelősök –, és amelyet úgyis mindenkinek magánál kéne tartania, aki mondjuk túrázni indul a környékről. Kerékbe fújási lehetőség szintén minden benzinkúton van – a legközelebbi 3 perc sétára van a Széna téren.

Bicikliző alkatokból kiindulva tehát aki felkészültebb, nem hagyja a tekerés idejére a szerelést, javítást, állítást, aki kevésbé az vagy teljesen amatőr, az mindenképpen olyannal nyúlasson a drótszamárhoz (előzőleg), aki ért hozzá – folytatódik a cikk.

A projekt sajtóanyaga kiigazításaként az írás leszögeti: nem igaz, hogy ez a hely több bicikliút találkozásánál van, ugyanis itt összesen egy, a Krisztinavárost a Városmajorral összekötő kerékpárút húzódik.

„Egy héttel az átadás után örömmel konstatáltam: a nyolc szerszám a helyén, az ivókút megy, a pumpa működik. Megyünk még” – zárul az írás, amit azonban kiegészít Sándor Tamás, a tervező S-Tér Kft. ügyvezetőjének néhány sora: „Ilyen nyilvános szervizpontok Nyugat-Európában működnek, beváltak, nálunk ez az első. A szerszámokról: ezek az eszközök olyan kis értéket képviselnek, hogy nem éri meg ellopni őket, bízunk benne, hogy ilyen irányban is fejlődik a társadalom, a fenntartónak ezzel számolnia kell. A Magyar Kerékpárosklubbal egyeztettünk, szóval ez itt nem csak tájépítészet.... Azt is egyeztettük a BKK-val, hogy itt van egy kerékpáros fejlesztési útvonal, csak még nem látszik, majd megy tovább innen a Széll Kálmán tér felé a bicikliút. A gyakorlatban már most is így működik, csak nincs kiépítve az út. Maga a szervizpont egyébként néhány százezer forintból megvalósítható.”

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.