Késedelmes főpróbán a belga Siemensek

Mózes Krisztián   ·   2011.08.02. 13:00
kiskep

Technikai nehézségek hátráltatták a 2006-ban megrendelt Siemens mozdonyok forgalomba állítását, ugyanis az első jármű 2009. márciusi átadása után egészen az idei nyárig kellett várni, míg menetrend szerinti vonatok fordájába beállhatott az új típus.

A kettes számú mozdony ünnepélyes átadása 2009-ben<br>(© NMBS)

A tengerparti Oostende és a belgiumi németség székhelyéül szolgáló, keleti határszéli Eupen között közlekedő átlós intercityk között bukkantak először fel a mozdonyok, amelyekre még további, kisebb módosítások várnak, hogy teljesen kompatibilisek legyenek az NMBS/SNCF (hollandul: Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, franciául: Société Nationale des Chemins de fer Belges) pályáival és előírásaival. Az ideiglenes homologizációt szeptember 30-áig kapták meg, várhatóan azután adja ki a belga vasút a teljes körű futási engedélyt, s ezt követően indulhat a szállítás. A tervek szerint havi nyolc mozdonyt érkezik majd a Siemenstől, ami nem jelenthet problémát, hiszen a teljes százhúszas flottából kilencven már készen van.

Eupen állomására jár be az IC A. A kisvárosi végállomásról korábban tovább is futottak a sínek, ám a közlekedési koncepció a 70-es években itt sem a vasútnak kedvezett<br>(a szerző felvétele)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!