Késések Pozsony környékén

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.01.18. 09:35

A szlovák vasútiinfrastruktúra-kezelő társaság (ŽSR) szóvivője a TA3 hírtévének elmondta, hogy a dél-nyugati országrészben, főképp a Pozsonyból és Pozsonyba tartó vonatok menetrendjét nem sikerül betartani a kedvezőtlen időjárás miatt. Több tíz perces késések keletkeznek így már induláskor. A Pozsonyba tartó vonatok nagy része is valahol a főváros előtt vesztegel. A meteorológusok nem jósolnak sok jót a mai napra, tehát valószínű, hogy a helyzet még súlyosbodni fog.

A pozsonyi főpályaudvar nem fogad vonatot, elfagytak a váltók. Aki teheti, ne induljon vonattal a fővárosba, ajánlja a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) közleményében. Az Érsekújvár (Nové Zámky) és Zólyom (Zvolen) felől érkező személyvonatokat a Pozsony-Újváros (Nové Mesto) állomásra irányítják át. A Nagyszombat (Trnava) felől érkező személyvonatokat pedig Pozsony-Récse (Bratislava-Rača) állomáson fordítják meg.

A 600-as (Pozsony–Zsolna–Kassa) és 800-as (Pozsony–Zólyom–Kassa) számozású gyorsvonatokat viszont a főpályaudvarról indítják, ezek várhatóan 60–180 perces késéssel közlekednek. A Bécs felől érkező vonatok is csak Marchegg állomásig közlekednek, marad tehát a ligetfalui összeköttetés. A 174-es Jeszenszky János EC Hamburg felé kerülő útirányon át, Nagyszombatot érintve közlekedik. A Metropol EuroNight 160 perc késéssel érkezett a Keleti pályaudvarra, több mint egyórás elmaradással várható a Petrov IC.

A forgalomkorlátozást végül késő délelőtt oldották fel, először az intercity és az eurocity szerelvények, déltől azonban már minden vonat közlekedhetett. A Pozsonyt érintő vonatok átlagos késése folyamatosan csökken – adta hírül az MTI.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.