Késik a vonata? Zsúfolt? Egyáltalán, jött? Két kattintás, és a MÁV is megtudja!

Vörös Attila   ·   2018.01.20. 18:45
mavhiba80

Az egyik legösszetartóbb területi Facebook-csoport, a 10-es út posztjainak legnagyobb része a környék közlekedéséről szól. Hol van éppen dugó, baleset, mikor kell reggel indulni, hogy nyolcra beérjen valaki autóval Budapestre, jár-e a busz a hóban, mi van a vonattal. Késik, fűtéshelyzet, van-e hely? Nagyon rendes vasutasok is rendszeresen írnak, kedvencünk a mozdonyvezető, aki ha erre vezet, megkérdezi, ki jön ma vele, útközben van-e valami panasz. Az utasok pedig néha értékelik, „ma jól vezettél, nem késtünk, köszönjük” – ilyen is van!

Persze sokkal gyakoribb, amikor arról beszélgetnek a tagok, ha valami gond van. Járatkimaradás, késés, zsúfoltság, nincs fűtés, nyáron túlhűt a klíma. Az utas hajlamos a legközelebbi vasutas nyakába zúdítani a fájdalmait, a jegyvizsgálót és a mozdonyvezetőt találják meg a leggyakrabban. Éppen azokat, akik „együtt szívnak” az utassal, akik általában a legkevésbé tehetnek a gondokról.

Szerencsére ezt sokan felismerték már, és valaki végre tett is azért, hogy az utaspanasz a megfelelő helyre jusson el. Egy leleményes, egyszerű alkalmazás néhány rubrikájának kitöltésével (idő, vonatszám, probléma típusa) a szoftver automatikus panaszlevelet generál a MÁV(-Start)-nak, illetve az adatokat egy táblázatban összesíti is. Ha a vasútnál nem kéretlen spamként kezelik ezt, hanem jobbító szándékkal az utasokat legjobban zavaró problémacsoportokra koncentrálnak, ez a dühöngőnek látszó alkalmazás később nagyon hasznos lehet a vonal életében. Hiszen nagyon világosan látszik, melyek az igazi problémák, miken kell javítani. És bár jelenleg csak az esztergomi vonal mentén élőkre céloz az alkalmazás, lenne ráció az egész elővárosi, sőt az országos hálózatra való kiterjesztésében is.

Letisztult felület, semmi fölösleges extra

Sőt, ezt a hibabejelentő oldalt a vasúttársaság simán átvehetné, integrálhatná a Vonatinfó alkalmazásba. Amivel komolyan foglalkoznak, érdemi fejlesztéseket hajtanak benne végre – jelenleg az androidosok applikáción belüli jegyvásárlását tesztelik. A több adat meg mindig hasznos. Bilibe lóg az ujjunk?

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek