Kibővült a koperi konténerterminál
A nemrég befejeződött munkálatok előszeleként a Škocjanski zatok felett átvezető új hídon is kiépítettek egy vágányt. Ha a kibővített terminál két új RMG-portáldaruja is megérkezik, mind az öt, egyenként hétszáz méter hosszú vágány alkalmas lesz a konténerek rakodására. Nagyobb vasúti kapacitásával a konténerterminál így a jövőben is képes lesz megfelelően kiszolgálni a folyamatosan növekvő konténerforgalmat.
A terminálbővítéssel egyidejűleg egy kilencezer négyzetméter területű tárolót is létrehoztak az egyes kikötő északnyugati részén a rakott konténerek számára. A létesítmény százhúsz helyet biztosít, minden helyen maximum három konténert lehet egymásra helyezni. A beruházásokat részben uniós forrás finanszírozza a NAPA4CORE-projekten keresztül az Európai Összekapcsolódási Eszköz (CEF)-program által.
Az autószállító és a közúti-vízi kombinált szállítási (Ro-Ro) terminál területe 16 ezer négyzetméterrel nőtt meg a kettes kikötő délnyugati részén, így az már 780 jármű befogadására alkalmas.
Az Adriai-tenger legfontosabb kikötőjének számító Luka Koper számára a konténer- és a gépjárműszállítás is stratégiai fontossággal bír. A konténerterminál 2015-ben 790736 TEU forgalmat bonyolított, ezzel az Adriai-tenger legnagyobb termináljává nőtte ki magát, míg az autószállító és Ro-Ro-terminál 607326 TEU-val a Földközi-tenger második legnagyobb ilyen létesítménye – számol be a Logistik Express.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!