Kicsik és szorgosak

iho/vasút   ·   2012.12.08. 07:00
00

Ahogy az általánosan elfogadott elmélet szerint a vasútnak, így a kisdízeleknek is a hatvanas évek környéke volt az utolsó fénykora. A kisdízelek története ennél régebbre nyúlik vissza: a gőzösök kiváltásával a kisebb forgalmú vágányokon már a háború előtt foglalkoztak. Elsődleges feladatuk az állomási, fűtóházi tolatószolgálat, iparvágányok kiszolgálása volt, de nemegyszer mellékvonali személyvonatok élén is láthattuk őket.

Az Indóház Extra legújabb, idei harmadik számából megismerhetjük a korai kísérleteket, a jól bevált, hazai gyártású mozdonyokat és az import iparosokat: ez utóbbiak közül a kéttengelyes NDK-eredetű gép az ország számtalan üzeméből ismert. Külön fejezeteket kaptak a budapesti és környéki (HÉV, metró) kisdízelek, valamint részletesen taglaljuk a dízelmotorok eredetét, létrehozását, fejlesztését is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.