Költségoptimalizálás Erfurtban

Mészáros Gergely   ·   2012.04.01. 12:30
CRW_5561cimkep

A kisebb városokban elég nagy különbség lehet a csúcsidei és a peremidőszaki utasforgalomban. Nincs ez máshogy Erfurtban sem, ahol a KT4-esek akár hármas csatolásban is járnak a csúcsidőben, de pl. hétvégén közel sem indokolt ekkora szerelvényeket forgalomba állítani.

Ezért a türingiai székhely közlekedési vállalata igen merész ötlettel állt elő. Kihasználva a Siemens Combino villamosok legendás modularitását, extra rövid, egyrészes villamosokat oszt be az alacsony forgalmú időszakokban. A módosítás egyelőre kísérleti jellegű, mert a késői télben kiderült, hogy a szétszerelt csuklórésznél az utastér lezárása nem sikerült megnyugtatóan.

Midibuszok helyett ilyen rövid villamosok szállítják az utasokat. A kötöttpályás közlekedés mindenek előtt!

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.