Könyv a 150 éves a Füzesabony–Eger vasútvonalról
A 150 év Füzesabonyban című helytörténeti munka hatodik kötetet kifejezetten a vasútvonallal foglalkozik.
Egy 2007-es szakdolgozat kibővített változata jelent most meg könyvben: Bocsi János Füzesabony és környékének vasúttörténetét dolgozta fel korabeli források alapján. Arra koncentrált, Füzesabony történetében milyen változásokat okozott a vasút megjelenése.
A kötet külön fejezetben taglalja a Heves megyét érintő vaspályákat:
- a Hatvan–Miskolc,
- a Füzesabony–Eger,
- az Eger–Putnok és
- a Füzesabony–Debrecen
közötti szakaszokat. A szerző külön figyelmet szenteltek a Füzesabonyt érintő meg nem épült vonalaknak.
Az 1890-es évek elején akkora volt a forgalma az állomásnak, hogy egy másikat kellett építeni ezt az akkori füzesabonyiak nem tudták jól kezelni, hiedelmek is „szövődtek”. A könyv leleplezi a legendát, ami a füzesabonyi vasútállomás építése körül fennáll. Fény derül arra is, hogy 1870. január 9-én átadott vaspálya, ami a község szélére épült hogyan lett a város közepe, Füzesabony központja: Füzesabony város összenőtt a vasúttal, most már kettévágja. Az ebből fakadó problémák is előjönnek, hogyan orvosolták ezt, hidak, aluljáró építésével.
A régi újságokból összeválogatott újságcikkek visszaadják a különböző korok hangulatát, az akkori vasutasok életét, problémáit. Végig kísérhetjük a PFT, a fűtőház, a biztosító-berendezés valamint a vasútvillamosítás kiépülését, fejlődését.
A könyv 1989. március 1-jéig dolgozza fel az eseményeket, ekkor lett műemlék a vasútállomás, amit Pfaff Ferencnek a MÁV főépítészének köszönhet Füzesabony, az impozáns épületet a város jelképe lett.
A könyv 3700 forintért vásárolható meg, ezen az e-mailcímen veheti fel a szerzővel a kapcsolatot: bocsi25@gmail.com
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!