Emelnék a vidéki városok közlekedési támogatását
·
2011.10.03. 18:35
Háromról nyolc milliárd forintra emelné a megyei jogú városok és egyéb települések helyi közösségi közlekedési támogatását hat fideszes, illetve KDNP-s polgármester; ezzel párhuzamosan pedig 32,2 milliárdról 27,175 milliárdra csökkentenék a fővárosi közösségi közlekedés támogatását. Az érintett országgyűlési képviselők hétfőn nyújtottak be erre vonatkozó módosító javaslatot a 2012-es költségvetéshez.
A Kósa Lajos (Fidesz), Borkai Zsolt (Fidesz), Cser-Palkovics András (Fidesz), Szalay Ferenc (Fidesz), Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz) és Habis László (KDNP) által benyújtott javaslat indoklásában az szerepel: a vidéki közösségi közlekedési rendszerek elérték működőképességük határát, "mind a működési, mind a beruházási oldalról egy olyan negatív gazdálkodási spirálba kerültek, amely rövidtávon a szolgáltató társaságok ellehetetlenülését okozzák".
A képviselők álláspontja szerint a helyi közlekedéshez biztosított támogatás "aránytalanul nagy mértékben" támogatja a főváros helyi közlekedését, és "indokolatlanul szorítja háttérbe" a vidéki városokét.
Mint írták, a főváros közlekedése az országos személyszállításnak körülbelül 70 százalékát képviseli, miközben ennek jelenlegi támogatása a teljes forrás közel 92 százaléka.
A módosító javaslat szerint a helyi közösségi közlekedés támogatása 3,040 milliárd forintról 8,065 milliárd forintra emelkedne, ebből a megyei jogú városok 7,715 milliárd forintot, egyéb települések pedig 350 millió forintot igényelhetnének. Ebből a forrásból a fővárosi önkormányzat és a fővárosi kerületek nem kaphatnának.
Ezzel párhuzamosan a fővárosi közösségi közlekedés támogatására vonatkozó előirányzat 32,2 milliárd forintról 27,175 milliárd forintra csökkenne a képviselők indítványa szerint.
A Kósa Lajos (Fidesz), Borkai Zsolt (Fidesz), Cser-Palkovics András (Fidesz), Szalay Ferenc (Fidesz), Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz) és Habis László (KDNP) által benyújtott javaslat indoklásában az szerepel: a vidéki közösségi közlekedési rendszerek elérték működőképességük határát, "mind a működési, mind a beruházási oldalról egy olyan negatív gazdálkodási spirálba kerültek, amely rövidtávon a szolgáltató társaságok ellehetetlenülését okozzák".
A képviselők álláspontja szerint a helyi közlekedéshez biztosított támogatás "aránytalanul nagy mértékben" támogatja a főváros helyi közlekedését, és "indokolatlanul szorítja háttérbe" a vidéki városokét.
Mint írták, a főváros közlekedése az országos személyszállításnak körülbelül 70 százalékát képviseli, miközben ennek jelenlegi támogatása a teljes forrás közel 92 százaléka.
A módosító javaslat szerint a helyi közösségi közlekedés támogatása 3,040 milliárd forintról 8,065 milliárd forintra emelkedne, ebből a megyei jogú városok 7,715 milliárd forintot, egyéb települések pedig 350 millió forintot igényelhetnének. Ebből a forrásból a fővárosi önkormányzat és a fővárosi kerületek nem kaphatnának.
Ezzel párhuzamosan a fővárosi közösségi közlekedés támogatására vonatkozó előirányzat 32,2 milliárd forintról 27,175 milliárd forintra csökkenne a képviselők indítványa szerint.