Kormányzati ámen a belgrádi expresszre
A kínai pénzből felújítandó, sőt mi több: kétszáz kilométer per óra sebességre alkalmas vasúti pálya építése már régóta napirenden van: magyar-szerb-kínai munkacsoportok üléseztek folyamatosan. A vasútvonalra a legnagyobb szüksége Kínának lenne: a tulajdonukban levő görögországi kikötőkből így gyorsabban juthatnának az áruk Európa belsejébe.
A vasútvonal teljes felújításával a két főváros közötti menetidő két és fél–három órára csökkenne a jelenlegi hét–nyolc óra (ez az Avala InterCity menetideje, plusz a sokásos késések – a szerk.) helyett. A pálya 166 kilométeres magyarországi szakaszát 475 milliárd forintból lehetne korszerűsíteni. A teljes munkával két, két és fél év múlva készülhetnek el – írja az Index.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!