Kormányzati negyed helyett Liget2
A kihasználatlan rozsdaövezetet élesztené újjá a legfrissebb kormányzati terv. Lázár János kancelláriaminiszter a január 21-i Kormányinfón jelentette be azt a hatalmas ívű fejlesztést, amely a Nyugati pályaudvar Podmaniczky utca felőli oldalát (a tervezett, ám soha meg nem épült kormányzati negyed helyét) kötné össze szervesen a Városligettel.
A vágányokat és néhány kiszolgáló épületet már 2007-ben elbontották, a Nyugati pályaudvar Ferdinánd híd előtti része gyakorlatilag a senki földje. A kormány összefüggő parkot képzel el ide, magasabb épületek nélkül, ám – például – a barcelonai Rambla mintájára éttermekkel, üzletekkel, sok-sok fával (az említett egymillió fa bajosen férne el itt, ez országos előirányzat lehet) ékesített, új hossztengelye lehet a fővárosnak. A Ferdinánd híd helyett alagút lenne, a Nyugati klasszikus, Eiffel-iroda tervezte csarnoka azonban megmaradna. A vasúti vágányok mindenképp fedett területen, a föld alá süllyesztve, vagy a túloldali Westendhez hasonlóan felülépítve futnának.
A koncepciót a Levegő Munkacsoport, a Finta Stúdió és a MÁV készítené elő, a határidő – a Népszabadság szerint igencsak szűkös – február 10. lenne. A parkot 2021-ben adnák át. A Levegő Munkacsoport számításai szerint a projekt a Liget Budapest kétszázmilliárdjához képest hatvanmilliárd forintból megvalósítható, a pályaudvar felújítása külön tételként nyolcvanmilliárdot kóstálna. Tarlós István főpolgármester hozzátette: ez a terv az ő 2010-es választási programjában is szerepelt.
Az építkezés azonban a Nyugati pályaudvar forgalmát komolyan érintené, az előreláthatólag két éven át tartó lezárás esetére ismét Rákosrendező, vagy talán a vágányok felújításával Városliget elágazás lehet a személyvonatok végállomása.
* * *
Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!