Folyók a síneken és teherautók platóján
A Metrorex (a román főváros metróinak üzemeltetője) 2011-ben tendert írt ki 16+8, egyenként hatkocsis, csuklós, teljes hosszban átjárható szerelvényre. A kritériumokat úgy állították föl, hogy azokra csak a Bombardier tudjon ajánlatot beadni (törekedtek a flotta egységesítésére, amint látjuk, sikertelenül), azonban váratlanul berobbant a CAF, és egy kedvezőbb árajánlattal megnyerte a tendert. Az első két szerelvény a Duna és a Maros neveket kapta, őket követi majd a Prut, Szeret, és az Olt. Hamarosan megkezdik a próbaüzemet, várhatóan jövő év tavaszától szállítanak utasokat.
Az első hat szerelvényt a CAF készen szállítja le, a többit Bukarestben, a Griviţa Művek szereli össze. A szerelvények így is tetemes késéssel futnak be, az elsődleges határidő az Olt, és az őt megelőző további négy szerelvény célba érésére szeptember elseje volt, ami aztán októberre, és végül december 1-jére tolódott ki, azonban ezt a határidőt sem sikerült tartani, mivel a SNCF a pályatúlterhelés miatt, nem tudta biztosítani a menetvonalat a szerelvényeknek, amelyek így Tolouse-ban leragadtak, és ott érte őket az első hó is. A Metrorex kényszermegoldáshoz nyúlt: teherautókkal szállította a szerelvényeket Ausztriába, ahol újra vasútra rakodva folytatták útjukat. A vonatok mihamarabb megkezdik a próbafutást, és húsvétra már utasforgalomban is közlekedhetnek, ha minden jól alakul.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!