Aranyat érő Indóház nemcsak májusi esőkre

iho   ·   2014.04.29. 14:30
00kicsi

Legendás személyiségről szól nagyvasúti rovatunk visszaemlékező cikke. Lányi Ernőt, ha személyesen nem is, de hírét, nevét nagyon sokan ismerték, a vasút, a gőzmozdonyok végtelen szeretete mellett vasútbarátoknak, rajongóknak tartott klubnapjai, szakkörei jellemezték. Cikkünkben személyes visszaemlékezéseket olvashatnak lapunk belső és külső munkatársaitól.



Erdélyben többször megfordultunk már, sokunk személyesen is, de olvasóink is nagyon sok beszámolót, hírt olvashattak – és nemcsak a pünkösdi zarándokvonattal kapcsolatosan. Igazán autentikus forrásból, Sepsiszentgyörgyön élő munkatársunktól olvashatjuk az állomás hosszú felújításának történetét.



Fotósmenet Királyréten – igazán nem újdonság, az egyetlen kocsit vontató mozdony annál inkább. A paphegyi műhelybe nagyjavításra érkezett C50-es azonban valódi unikumnak számít, ez a gép utoljára 1981-ben közlekedett a Morgó-patak völgyében.



Átadták a 4-es metrót március 28-án. Ebből az alkalomból foglalkozik a városi vasúti rovat a budapesti földalattikkal, építésükkel 1896-tól 2014-ig. Természetesen a vadonatúj vonallal külön cikk foglalkozik a valóban új automata üzemmódtól az építés, a forgalomban betöltött szerep ellentmondásaiig.



Meglepetésre jelenleg csak egyetlen modellgyártó, a Piko foglalkozik a Siemens vadonatúj zászlóshajójának, a Vectronnak a gyártásával. Aki a Vasúttörténeti Parkban jár, az Orient csarnok terepasztalán már megcsodálhatja a járművet. Furcsa a visszafogottság, egyetlen, két évvel ezelőtti N méretű modellt leszámítva nem szerepelt a gyártók palettáján a típus. Nem elhamarkodott tehát a kijelentés: a 2014-es év a Piko monopóliumát hirdeti.



* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek