Lassabban gyártják a Boeing óriásait

iho   ·   2013.04.23. 17:40
cim

Havi kettőről 1,75-re csökkenti a 747-8-as óriásgépek gyártási ütemét a Boeing, mivel a négyhajtóműves szélestörzsű iránt csökken az igény.

A gyártó közleménye szerint a piaci mozgásokat figyelve az ütemet emelhetik is, ezzel a Boeing nyilván azt a mendemondát akarja cáfolni, hogy a teljes egészében törölné a legnagyobb gyártmány programját.

A púpos óriás új verzióját utasszállító változatban a Lufthansa is használja

A közlemény szerint a cég hosszú távon leginkább a cargo-piacon várja a fellendülést, a következő húsz évre szóló előrejelzése szerint pedig ebben a két évtizedben 790 szupernagy gépet vesznek majd a légitársaságok.

Ebben a pillanatban a sok éve kedvelt 747-es legújabb, hosszabb törzsű, új hajtóművekkel repülő, csendesebb és gazdaságosabb 8-as változatából 110 példányt rendeltek, kevesebbet utasszállító és többet teherszállító verzióban. A Boeing eddig a típusból 46 gépet szállított le a vásárlóknak.

Népszerűbb a teherszállító 747-8-as, de a cargo-piac még nem tért magához

Az elmúlt évek piaci tendenciái szerint a légitársaságok a négyszáznál több utas szállítására képes repülőgépek kínálatából is elsősorban nem a négy, hanem a kéthajtóműves típusokat preferálják, mivel azok teljesítménye ma már megközelíti a négyhajtóművesekét, de sokkal kevesebb kerozint fogyasztanak és az üzemeltetésük mindenképp olcsóbb.

Ennek az igénynek a kielégítésére fejlesztik az Airbus új kéthajtóművesét, az idén debütáló A350-est, és várhatóan heteken belül útjára indítja a Boeing a népszerű 777-es új változatának a programját is.

Kapcsolódó hírek