Leépítés, flottacsökkenés: a Wizz sem marad ki a sorból…

iho   ·   2020.04.14. 13:00
arn_cim

A légitársaság angol nyelvű, szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményének első fontos adata, hogy a Wizz márciusban a tavalyi forgalom mindössze 34 százalékát teljesítette, jelenleg a járvány előtti kapacitásának mindössze három százalékát használja. Év végére a társaság különlegesen nagy veszteséget prognosztizál, de pénzügyi tartaléka az iparágban az egyik legszilárdabb, március végén másfél milliárd euróra rúgott.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a Wizz „különböző kormányok” felkérésére repatriálási repüléseket hajtott végre, ezen kívül emeli ki egészségügyi felszerelések szállítását Kínából Magyarországra.

Leállított Wizz-gépek Debrecenben <br>(fotók: Arnóth József)

Most a társaság kapacitását a piaci igényekhez mérten használja, de amint lefut a vírus, visszatér az évi 15 százalékos fejlesztési ütemhez. Az Abu Dhabiban alapított leányvállalat beindítása az eredeti menetrend szerint zajlik.

A közlemény szerint a Wizz 23 korosabb gépét a 2023-as pénzügyi évig fokozatosan visszaadja a bérleti szerződések lejártával.

És végül a közlemény eljut ahhoz, ami amúgy a híradások főcímeiben szerepel: „legnagyobb erőfeszítéseink ellenére” a vállalat meg kell, hogy tegye a nehéz lépést, ezer fő leépítését, ami a cég teljes állományának 19 százalékát jelenti. Sőt, a közlemény további elbocsájtásokat is kilátásba helyez, ha a koronavírus utazási korlátozásai miatt erre szükség lenne. A 2021-es pénzügyi évre a vezérigazgató, az igazgatótanácsi tagok és a vezető tisztségviselők juttatásait 22 százalékkal, a pilóták, a kabinszemélyzet és a hivatali dolgozók fizetését átlag 14 százalékkal csökkentik.

A vezérigazgató végül megköszöni alkalmazottainak az eddigi munkát, kiemelve a hazatelepítésre és az egészségügyi felszerelések szállítására végrehajtott repüléseket. Váradi József egyebek mellett azt írja, azon dolgoznak, hogy megőrizzék a cég helyzetét a járvány idején, áttekintik a versenyképességet és az „eszközök kihelyezését” – ez talán a bázisok rendszerének újragondolását jelentheti. A Wizz megtartja hosszú távú értékteremtő pozícióját az európai légiközlekedési iparágban – ígéri a Wizz főnöke.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek