Légitársaságok feketelistája:

MTI   ·   2011.11.21. 14:00
rollins_cim

A Jordan Aviation légitársaságot korlátozta, a Rollins Air hondurasi céget teljesen kitiltotta az európai légtérből, a TAAG angolai légitársaságot pedig részlegesen mentesítette a korábbi korlátozások hatálya alól az Európai Bizottság, amely közzétette a légi fuvarozók feketelistájának újabb, immár 18. alkalommal frissített változatát.

Az uniós javaslattevő-végrehajtó testület a repülésbiztonság szempontjából figyeli a légitársaságok tevékenységét, és dönt rendszeresen arról, hogy melyek tevékenységét kell korlátozni vagy betiltani az EU-ban, illetve melyek esetében lehet feloldani korábbi tilalmakat.

A TAAG 777-esei jöhetnek Európába<br>(fotók: wikimedia, Rollins)

A most hozott döntések egyike szerint a TAAG két modern, B-777-300-as típusú gépe biztonságosan működtethető Európában. A jordániai cég három, Boeing 767-es típusú gépétől ugyanakkor egyelőre megvonták az európai légtérhasználati jogot. Az EU kész segítséget nyújtani a légitársaságnak a biztonságos üzemeltetési feltételek biztosításához. A hondurasi vállalatot azonban – először Franciaország által felvetett – nagyon súlyos biztonsági hiányosságok miatt teljesen kitiltották Európából.

A hondurasi Rollins ezzel a Tristarral például teljesíthetne interkontinentális járatokat – de az EU területére nem jöhet

Vizsgálatot folytatott az unió az albán légitársaság ügyében is, de az albán hatóságok által tett kötelezettségvállalások nyomán eltekintett a korlátozások bevezetésétől. Három orosz légitársaság – a VIM AVIA, a Yakutia és a Tatarstan Airlines – tekintetében csak azért nem hoznak uniós korlátozásokat, mert ügyükben maguk az orosz hatóságok rendeltek el az EU-ba irányuló repülési tilalmat, illetve korlátozásokat.

Emellett korlátozások sújtanak kongói, illetve Fülöp-szigeteki légitársaságokat, amelyek elmulasztották megfelelően dokumentálni azt, hogy a nemzetközi biztonsági szabványoknak megfelelően működnek. Található az uniós tilalmi, illetve korlátozó listán suriname-i, kazah, észak-koreai, valamint több fekete-afrikai országbeli légitársaság is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.