Lehet, hogy műemlék lesz a fehérvári torony?

iho   ·   2016.03.10. 09:17

A pályasebesség emelésére, a vágányhálózat átépítésére hivatkozva döntöttek a székesfehérvári állomás 1954-ben épült II. tornyának bontásáról. Most egy érdekes, egyéni kezdeményezésre a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ műemlékvédelmi szakemberei tartottak helyszíni szemlét.

A toropny megmaradásáért indított mozgalom legújabb aktivistája ugyanis egy tizenötéves diák, aki minden, a váltóállító toronnyal kapcsolatos írást, cikket, anyagot összegyűjtött, és elküldte a Forster központnak – ennek hatására megindult a nyilvántartási eljárás a műemlékek védelméről szóló rendelet alapján.

Az eljárás első lépcsőfoka a torony műemléki értékének megvizsgálása, ennek alapján döntik el, hogy az épület az építészettörténet olyan darabja-e, amely műemléki jelentőséggel bír. A II. torony egyébként 2009-2011 között ideiglenes műemléki védettséget élvezett – írja a feol.hu.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!