Létszámleépítéstől tartanak a Közlekedési Munkástanácsok
A többségi állami tulajdonú cégek esetében az Mt. szűkítette a szabályozható pontok körét. A Volánoknál például a munkaközi szünet eddig a munkaidő részét képezte, július 1-jétől viszont a törvényalkotó ezt megszüntette.
Az elméleti számítások alapján a 20 percnyi munkaközi szünet ledolgoztatása egy 1000 dolgozót foglalkoztató Volán-cég esetében mintegy 40 fős állománykarcsúsítást okozhat, a Volán-csoportnál pedig a létszámleépítés összesen 800-900 munkavállalót érintene.
A szövetség emlékeztetett arra, hogy a Volán-szakmában az elmúlt években 30 ezerről 19 ezerre csökkent a munkavállalók száma.
A KMSZ közleményében azt írták, egyetértenek azzal, hogy a jelenlegi gazdasági és társadalmi környezetben másfajta szemléletre és gyakorlatra van szükség, de elhibázottnak tartják, hogy a munka törvénykönyvébe beépített, rosszul értelmezett dogmatikus tételek határozzák meg a humánerőforrás-gazdálkodás alapelveit.
A KMSZ szerint ettől sem versenyképesebbek, sem hatékonyabbak nem lesznek a Volán-társaságok. A közösségi közlekedésben a versenyképességet az innováció és az utasközpontúság növelheti, nem pedig a munkaközi szünet ledolgoztatása. A létszámgazdálkodást, a munkafolyamatok igénye szerint szakmai szempontok és elvárások szerint kell kialakítani – olvasható a közleményben.