LGT-k vámmentesen Oroszországba

iho/repülés   ·   2012.12.04. 23:08
Q400NG_cim

Moszkva a jövőben vámmentesen engedélyezi a 72 ülésesnél kisebb légcsavaros gázturbinás utasszállítók behozatalát. Az orosz légitársaságoknak nagy szükségük van ebben a kategóriában új gépekre, az orosz ipar pedig nem elégíti ki a szükségleteket – adja hírül viszonylag finom megfogalmazásban az Aviaport orosz szakportál.

Az értesülések szerint a kormány máris ilyen értelemben instruálta a szövetségi vámszolgálatot. A vámmentes behozatal további feltétel, hogy a gép ne legyen tíz évesnél idősebb. Jelenleg csak 50 személyesnél kisebb gépeket lehet Oroszországba behozni vámmentesen. Ugyanakkor a 72 személyesekre vonatkozó előírás átmeneti behozatalról beszél, 2014 december 31-ig lehet beszerezni a gépet és maximum ötéves időtartamra szól a vámmentesség. Öt év elteltével a gépnek el kell hagynia az Orosz Föderáció területét, és újra kell indítani a vámeljárást, ha visszahozzák illetve tovább használják.

A lehetséges típusok egyike: ATR-72-es illetve 42-es...

A portálon olvasható szakértői vélemények szerint nem egyszerűen arról van szó, hogy kevés ebben a kategóriában a szállítóeszköz, hanem hogy a behozatallal a társaságok megszabadulnak a régi típusok fenntartásának költségeitől, ezen a cégek 30, de akár 60 százaléknyi megtakarítást is elérhetnek.

Az orosz Légiközlekedési Szövetség szerint 2015-ig legalább hatvan ilyen gépet kellene behozni a szibériai illetve távol-keleti társaságoknak az ottani regionális vonalakra. Ilymód a kategória modern gépállománya az országban száz fölé emelkedhet. Más becslések szerint a következő 5-7 évben a FÁK országaiban 170-180, Oroszországban 120-150 új rövid hatótávolságú turbopropra van igény.

... vagy a Bombardier Q400-asa

A lehetséges LGT géptípusok között említik a Bombardier és a kínai Xian Aircraft Industry gépeit, bár ez utóbbbiak nagy technológiai ugrást nem jelentenének, hiszen ezek az MA-60-asok az An-24-es valamelyest továbbfejlesztett változatai. A cikk érdekes mód nem említi az európai ATR-t, pedig ebből is repül már jónéhány orosz légitársaságok színeiben, és egyébként a cikk illusztrációjaként is egy francia-olasz légcsavaros-gázturbinás gép fotója szerepel.

Kapcsolódó hírek